خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

۶۰۰ واحد صنعتی در کشور دانش‌بنیان شدند

۶۰۰ واحد صنعتی در کشور دانش‌بنیان شدند
کد خبر : ۱۲۷۲۸۴۹

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از مجموع یک هزار و ۶۰۰ واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، امسال ۶۰۰ واحد با حمایت‌های این سازمان دانش‌بنیان شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، عزیزالله قربانی در این خصوص افزود: برای بقیه واحد‌های صنعتی نیز در تلاش هستیم که مجوز دانش بنیان‌شدن را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند.

وی بیان کرد: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این است که واحد‌های صنعتی که در حال فعالیت هستند را به سمت فناور شدن سوق دهد تا محصولات آن‌ها قابلیت رقابت با برند‌های مشابه را یافته و جنبه صادراتی پیدا کند.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان صنایع کوچک از واحد‌های دانش بنیان گفت: تسهیل فرآیند دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی یکی از حمایت‌های ویژه این سازمان است که در این راستا با معاونت علمی – فناوری رییس جمهوری تعامل و مذاکره لازم انجام گرفته است تا روند دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی دارای ظرفیت آسان شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: شناسایی و هدایت واحد‌های دارای ظرفیت دانش بنیان شدن و گرفتن مجوز از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از طریق یک سری مشاورین کسب و کار که پیش از این آموزش‌های لازم را فرا گرفته بودند و در مراکز کسب و کار این سازمان مستقر هستند، انجام می‌گیرد.

قربانی تسهیل واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای آن‌ها در واگذاری زمین را از دیگر حمایت‌های این سازمان برشمرد و گفت: اولویت واگذاری زمین بویژه زمین‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به برنامه این سازمان مبنی بر ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در پنج سال آینده در کشور افزود: هدف از راه اندازی این شهرک‌ها استقرار صنایع پیشرفته، واحد‌های دانش بنیان، آزمایشگاه‌های مرجع یا مراکز تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی است تا خدمات لازم را به واحد‌های دیگر ارایه دهند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در عمل یک واحد تحقیق و توسعه در شهرک فناوری می‌تواند به ده‌ها واحد کوچک و متوسط در زمینه رشته تخصصی خود خدمات ارایه دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز