معاون فرهنگی-اجتماعی موسسه عطرک:
سیستم آموزشی ایمت یکی از موسسه های آموزشی پیشرو در کشور است
معاون فرهنگی-اجتماعی موسسه عطرک گفت: موسسه علمی ، آموزشی و فرهنگی عصر طلایی رشد کودک (عطرک) مجری سیستم آموزشی ایمت ، یکی از موسسه های آموزشی پیشرو در کشور و فارس است که توانسته با تلاش و همت مصروف شده به نحوی محسوس در خانواده ها جایگاه شایسته ای پیدا کند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول خسروبیگ با بیان اینکه پایلوت اجرایی این سیستم آموزشی فارس است ،افزود : این موسسه توانسته در راستای انجام رسالت آموزشی و فرهنگی خود همگام با آموزش مفاهیم پایهای ریاضیات و مباحث درسی، به آموزش فرهنگ دینی و اسلامی نیز بپردازد.
وی با توجه به اینکه ایمت نمایندگی هایی در جای جای کشور و استان دارد ،اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه و پیگیری های صائب مسئولین موسسه، برگزاری کلاس ها و کارگاه های ویژه اندیشه ورزی در جهت ارتقا سطح علمی ، فرهنگی مدرسان و مدیران به عنوان یکی از اولویت های مهم ، همواره مد نظر بوده است.
خسروبیگ در تبیین جایگاه این کارگاه ها ،عنوان کرد: برگزاری این دوره ها علاوه بر ایجاد توانمندی علمی، باعث شده تا این مدرسان در عرصه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی و اسلامی نیز تاثیر گذاری مطلوب تری در تعلیم و تربیت کودکان داشته باشند.
این مدرس دانشگاه در ادامه سخنان خود با توجه به اهمیت حوزه معاونت فرهنگی ،اجتماعی در اینگونه موسسات و مراکز غیر دولتی ،اظهار کرد: نیاز امروز و فردای ما در کنار آموزش ،توجه بیشتر به فرهنگ دینی و اسلامی برای فرزندانمان است چرا که بدون پرورش و آموزش فرزندان در این حوزه، در آینده ای نه چندان دور با مشکلات اجتماعی فراوانی روبرو خواهیم شد.
وی گفت : به منظور جامع نگری و بسط فرهنگ دینی و اسلامی در مراکز غیر دولتی استان می بایست نکاتی بسیار حائز اهمیت مورد توجه قرار گیرد ، از جمله در نظر گرفتن روحیات لطیف و شاد کودکان و تعریف نمودن محتوای آموزش های فرهنگی در قالبهایی شاد و بانشاط.
معاون فرهنگی- اجتماعی موسسه عطرک در پاسخ به این سوال که نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و گسترش فرهنگ دینی در مراکز غیر دولتی چگونه افزایش پیدا میکند، پاسخ داد: جامع نگری درسیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی، همراه با متناسب بودن این برنامه ها با شرایط و اقتضای سنی مخاطب در موسسات و مراکز غیردولتی، می تواند سبب ارتقا سطح عقلانیت و مهارت های فردی و اجتماعی نونهالان گردد.
خسروبیگ با بیان اینکه ارتقاء فرهنگی دینی باید علمی و حرفه ای انجام شود ، افزود : چرا که ممکن است برداشت ها متفاوت باشد و خواسته ی ما که همان استفاده از محتوای دینی است ، انجام نشود.
این مدرس دانشگاه افزود: پژوهش محوری سیاست ها ، تصمیمات و اقدامات در حوزه فرهنگ دینی، باید دارای اهداف و چشم اندازه هایی باشد که مورد تایید صاحبان فکر و اندیشه قرار گرفته تا بتوان نسبت به تعمیق و نشر ارزش های این مهم گام های موثری برداشت، به عنوان مثال ترویج و اقامه احکام الهی ، تقویت اخلاق و فضائل اسلامی از جمله اهدافی است که باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که با کودکان در ارتباط هستند.
وی عنوان کرد: ایجاد مکان مناسب در مراکز و موسسات غیر دولتی تحت عنوان نماز خانه ، یکی از راه های گرایش نوآموزان به مسائل دینی و مذهبی است که خوشبختانه موسسه علمی،آموزشی و فرهنگی عطرا و عطرک با اختصاص مکانی مناسب به نمازخانه در بعضی از نمایندگی ها، نسبت به این امر مهم اهتمام داشته است.