خبرگزاری کار ایران

پیش شمارهٔ فصلنامۀ فرهنگی‌اجتماعی شیرازنامه منتشر شد

پیش شمارهٔ فصلنامۀ فرهنگی‌اجتماعی شیرازنامه منتشر شد
کد خبر : ۱۲۵۶۱۶۷

آیین رونمایی از پیش شماره فصلنامه فرهنگی اجتماعی شیرازنامه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس با اعلام حمایت از جامعه هنرمندان گفت: یکی از اهداف اصلی کافه کارآفرینی مسیر نجات شکوفایی فرهنگی و حمایت از هنرمندان است.

سروش نجات به رویدادهایی که پیش از این در کافه کارآفرینی مسیر نجات برگزار شده اشاره‌ای داشت و افزود: در  این مجموعه تاکنون ویژه برنامه‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد حمایت از هنرمندان برگزار شده که گرامیداشت روز جهانی گرافیک با حضور اساتید صاحب نام کشوری و رونمایی از کتاب استاد دانشور در این زمینه بوده است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که حمایت از مولفه‌های فرهنگی و هنری را به عنوان رسالت اصلی خود برگزیده‌ایم اظهار داشت: از جامعه هنرمندان و فرهنگوران دعوت می‌کنیم تا در فضای تعاملی که در کافه کارآفرینی مسیر نجات مهیا شده حضور یافته و ضمن برخورداری از مزیت‌های آن، جامعه را از توانمندی‌های خود بهره‌مند سازند.

این فعال برتر حوزه کارآفرینی با اشاره به این موضوع که در کافه کارآفرینی مسیر نجات شرکت ایده گستران ثمین پارس زیرساخت‌های لازم برای شکوفایی استعدادها و رونق کسب‌وکارهای فرهنگی تدارک دیده شده، اظهار داشت: متاسفانه جامعه هنرمندان ما بنا بر شایستگی‌هایی که از آن برخوردار هستند، نتوانسته‌اند به رشد و شکوفایی در حوزه اقتصادی دست یابند. به همین دلیل در تلاش هستیم تا با برپایی رویدادهای فرهنگی بستری را مهیا کنیم تا آوازه شیراز و هنرمندانش آن‌طور که شایسته است طنین انداز شده و در پرتو آن از جامعه فرهنگ و هنر حمایت شود.

در ادامه این مراسم صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه فرهنگی اجتماعی شیرازنامه اظهار داشت: شعار ما در نشریه شیرازنامه «نامه‌ای عاشقانه به شهر راز» است و هدف اصلی این نشریه ساختن پلی برای مرور تاریخ ناگفته و هویت فرهنگی شیراز خواهد بود.

محمدحسین نواب‌صفوی با اشاره به این موضوع که زبان شیرازی دارای قدمت دیرینه‌ای در چشم انداز فرهنگی این دیار است اظهار داشت: بزرگان بسیاری در شهر دیرینه شیراز بوده‌اند که آن‌چنان که شایسته است پیرامون آنها اطلاع‌رسانی و تحقیق نشده و در نشریه شیرازنامه به دنبال واکاوی و بازشناسی آنها به صورت تخصصی هستیم.

او در ادامه افزود: پیش‌شمارهٔ نشریه شیراز نامه به تاریخ این دیار در قرن چهاردهم می‌پردازد. در این زمینه به سازمان‌هایی مراجعه کردیم ولی متاسفانه همکاری و هماهنگی‌های لازم آن‌چنان که انتظار می‌رفت انجام نشد و دچار بروکراسی‌های اداری شدیم. به همین دلیل برآن شدیم تاپیش شماره این نشریه را بنا بر ذوق و همت هیئت تحریریه با نگاهی متفاوت منتشر کنیم.

او با تأکید بر این نکته که نشریه شیرازنامه با یاری‌ها و رهنمودهای اساتید حوزه فرهنگ به رشد و شکوفایی خواهد رسید اظهار داشت: برای پیشرفت حرفه‌ای به رهنمودهای اساتید حوزه فرهنگ نیاز مبرمی داریم.

وی در پایان با تقدیر از حمایت های همیشگی مهندس سروش نجات، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس اظهار داشت: دغدغه فرهنگی در حوزه کارآفرینی به رشد و بالندگی جامعه کمک‌های فراوانی خواهد کرد و حضور جوانان خلاق و هنرمند در کافه کارآفرینی مسیر نجات به پرورش استعدادها منجر شده و زمینه ساز رونق مضامین فرهنگی را پدید می‌آورد.

در پایان این مراسم جمعی از اساتید و فعالان فرهنگ و هنر از تلاش‌ها و حمایت‌های مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس در راستای رونق اقتصادی مولفه‌های فرهنگی تقدیر و تشکر گردند و مدیرمسئول فصلنامه فرهنگی اجتماعی شیرازنامه با اهدا لوح سپاس از حضور و نقش آفرینی اساتید فرهنگی و همکاران شیرازنامه و روابط عمومی مسیرنجات در انتشار اولین پیش‌شمارهٔ این نشریه قدردانی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز