خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :

کرونا هنوز تمام نشده است/ والدین نسبت به تزریق واکسن کرونا فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند

کرونا هنوز تمام نشده است/ والدین نسبت به تزریق واکسن کرونا فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند
کد خبر : ۱۲۲۹۱۱۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نقش رسانه ها و مطبوعات در مهار بحران کرونا بسیار پر رنگ بود و با آگاهی بخشی به مردم و هشدار به آنها در راستای رعایت جدی پروتکل ها ،همراهی و همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت این بحران داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، قباد محمدی دراولین  نشست خبری خود ، امروز (20 اردیبهشت)اظهار کرد: خوشبختانه با کمک و همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و با آموزش های لازم به مردم در استان در مدیریت کرونا با مشکل جدی مواجه نشدیم و در حال حاضر موارد بستری مبتلا به کرونا در استان به کمترین تعداد موارد بستری در دو سال گذشته رسیده است و در هفته های اخیر تعداد موارد مرگ و میر نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته و در اکثر روزها موردی از فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: درخواست ما از مطبوعات و رسانه ها این است که همچنان همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و آنها را به تکمیل واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال ترغیب نمایند و با آگاهی بخشی به مردم باعث کنترل بحران کرونا در استان گردند.

محمدی بیان کرد: هم اکنون واکسیناسیون مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا می باشد‌ و خوشبختانه استان کرمانشاه در امر واکسیناسیون کرونا جز ده استان اول کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح در خصوص تکمیل واکسیناسیون کرونا به ویژه در کودکان ۵ تا ۱۲ سال در راستای مهار بیماری منحوس کرونا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی برای پیشگیری از کرونا، بسیار کارساز بوده و قابل تایید است و اثر بخشی و ایمنی لازم را ایجاد می کند.

محمدی به بهبود شرایط کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بستری ها در بسیاری شهرستانها مدت هاست که صفر شده و در تمام سطح استان نیز هم اکنون حدود ۴۰ بیمار بستری هستند.

وی افزود: در این شرایط به نظر می رسد باید تمام استان در وضعیت “آبی” کرونا قرار گیرد و در این زمینه با وزارت بهداشت صحبت کرده ایم که استان باید تماما در وضعیت “آبی” قرار گیرد.

محمدی این کاهش بستری ها و بهبود شرایط کرونایی را نتیجه اقدامات جهادی در بحث واکسیناسیون کرونا در دولت سیزدهم دانست و افزود: در حال حاضر بخش عمده جمعیت استان علیه این بیماری واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون همچنان با قدرت در حال انجام است.

وی با اشاره به شروع تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در استان، گفت: در حال حاضر تزریق دوز چهارم به رده سنی افراد بالای ۷۰ سال رسیده و با همین روند گروه های سنی دیگر هم به ترتیب واکسینه می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هم اکنون افراد بالای ۸۰ سال و گروه های پرخطر که چهار ماه از تزریق دوز سوم آنها گذشته، تزریق دوز چهارم برای آنها انجام شده است.

محمدی با تاکید بر استفاده از واکسن ایرانی گفت: در حال حاضر واکسن های ایرانی عوارض بسیار کمتری نسبت به واکسن های خارجی دارند و تزریق این واکسن ها برای تماما افراد توصیه می شود.

وی با توجه به شعار امسال « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ، می توان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گام های بسیار خوبی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برداشته و بیشترین شرکت های فناوری و دانش بنیان را در استان دارد.

محمدی افزود: در حال حاضر ۶۹ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ۱۴ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که استان کرمانشاه به عنوان نخستین دانشگاه در غرب کشور است که بیشترین شرکتهای دانش بنیان را داراست.

وی افزود: برای تداوم فعالیت و افزایش تولید نهایت همکاری و حمایت را از این شرکت ها خواهیم داشت.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، زیرساخت های بهداشت و درمان ، آموزش و تحقیقات و فناوری باید ارتقا یابد و در این راستا پیشنهاداتی ارائه شده است که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان مصوب خواهد شد که برای تکمیل پروژه ها و ارتقا زیرساخت ها در حوزه های مختلف بهداشتی درمانی و آموزشی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی ابراز امیدواری کرد: پروژه های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهی از جمله، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی، بیمارستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روانسر و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شیمی درمانی و رادیوتراپی با تخصیص این اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد و بتوانیم خدمات بهداشتی درمانی بهتری به مردم استان و استان های همجوار ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرخک از همسایگان شرقی وارد کشور شده و عمده مبتلایان مهاجران هستند، گفت: تنهاحدود یک ماه پیش یک مورد سرخک در استان شناسایی شده است که بلافاصله تیم واکنش سریع وارد اقدام شد و بیمار هم که از استانی دیگر بود به همراه خانواده اش تمام قرنطینه شدند و خوشبختانه مورد دیگری از ابتلای و شیوع نداشته ایم.

در خصوص داروخانه هلال احمر تاکنون چندین بار مکاتبه با وزارت بهداشت صورت گرفته و استاندار هم در این زمینه پیگیر هستند و امیدواریم که وزارت در این زمینه موافقت کند.

محمدی گفت: در خصوص داروخانه سوم دانشکده داروسازی هم به ازای هر 70 دانشجوی داروسازی یک داروخانه نیاز داریم که هم اکنون قانونا مجوز داروخانه سوم باید به استان داده شود که پیگیری در این زمینه هم ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز