خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد
کد خبر : ۱۲۲۸۲۵۱

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: ۵۰ درصد کل انرژی کشورمان در حوزه های مختلف صنعت ساختمان مصرف می شود و هر سال چند درصد به این عدد افزوده می‌شود و مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمدرضا آلوستانی در همایش بزرگداشت روز صنعت برق استان اظهار کرد: مهندسان برق همانند همه مهندسان صنعت ساختمان نقش موثری در خلق رفاه و آسایش شهروندان دارند که ضرورت دارد تعرفه خدمات مهندسان برق به روزرسانی شده تا بخشی از زحمات آنها در این صنعت جبران شود.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته هیات وزیران در خصوص ضرورت صدور شناسنامه مدیریت مصرف انرژی در بخش ساختمان، گفت: از سال ۱۴۰۲ صرفاً ساختمان هایی موفق به دریافت پروانه پایان کار می‌شوند که شناسنامه مدیریت مصرف انرژی را دریافت کرده باشند.

آلوستانی تاکید کرد: تلاش می کنیم با همراهی نهادهای ذی صلاح و متولی این موضوع،مدیریت مصرف انرژی  در سال جاری در شهر گرگان اجرایی شود تا در صورت موفقیت در سایر مناطق استان گلستان تعمیم یابد.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود شدید زیرساخت ها در صنعت برق و ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش، گفت: واقعی سازی نرخ انرژی برق باید بر مبنای توان مالی مردم باشد.

وی ادامه داد: در صنعت برق کار بسیار سختی برای تامین انرژی در بخش صنعت و خانگی فراروی مدیران برق کشور است؛ برای عبور از این چالش نیازمند حمایت از بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری غیردولتی هستیم.

وی افزود: براساس برآورد کارشناسان برای تابستان پیش رو حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات کسری برق پیش‌بینی شده که دغدغه بزرگی برای مدیران اجرایی کشور است.

 سنگدوینی افزود:  هرچند واقعی شدن قیمت های انرژی زمینه مدیریت صحیح مصرف را فراهم می کند اما این نرخ‌گذاری نباید موجب فشار مضاعف به آحاد مردم شود.

در پایان مراسم  از اعضای اسبق هیات مدیره سازمان و مولفان کتاب و افتخارآفرینان عضو سازمان در رشته برق وهمچنین  حامیان مالی همایش با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز