خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

نابودی فوتبال تبریز به بهانه حمایت

نابودی فوتبال تبریز به بهانه حمایت
کد خبر : ۱۲۱۷۴۳۸

خیلی از آقایان به اصطلاح حامی فوتبال تبریز ، بجز نابودی تیم های فوتبال استان حمایتی دیگری از آنها نکردند. برای مثال تیم فوتبال پتروشیمی تبریز، گسترش فولاد تبریز، مخابرات تبریز، شهرداری تبریز منحل شده و بجز اسمی در اذهان اسم دیگری از آنها باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اگر کمی به تاریخ فوتبال تبریز و تاثیرش در تیم‌های ملی و ساخت بازیکنان نامی و بزرگ فوتبال کشور از جمله کریم باقری، علیرضا اکبرپور، سیروس دین محمدی، ستار همدانی، رسول خطیبی و... نگاه کنیم بدون شک می‌توان به پتانسیل های تیم های تبریزی و شهر تبریز در فوتبال کشور پی برد.

در سال‌های گذشته فوتبال تبریز علنا روند رکودی به خود  گرفته و حتی در آستانه حذف از پرده فوتبال ایران را دارد.

ماشین سازی تبریز قدیمی‌ترین تیم فوتبال شمال‌غرب کشور است که با ناصر حجازی در دهه 70 به اوج شهرت رسید ، ولی امروز نیز به لطف برخی بی تدبیری ها در آستانه انحلال به اوج شهرت رسیده است و طبق شنیده‌ها از این باشگاه، کادر این تیم تبریزی نزدیک به یکسال است که هیچ دریافتی نداشته و منتظرند روزنه امیدی برای دریافت حق و حقوق خود هستند.

این تیم که اواخر سال گذشته با مشکلات فراوان به وجود آمده با پنجره بسته نقل و انتقالاتی توسط زنوزی به یونس قربانی واگذار شد، ولی این واگذاری بدون پرداخت بدهی‌های تیم علنا چیزی است که در دنیای اقتصاد و دادو ستدد بی معنی به نظر می‌رسد‌،چراکه برای خرید خودرو ابتدا فروشنده حداقل باید خلافی و عوارض شهرداری خودرو را پرداخت کرده و سپس به فروش برساند و حال چه برسد به یک باشگاه ورزشی که حداقل 50 نفر به صورت مستقیم در آن مجموعه شاغل هستند که در عین ناباوری در هیأت فوتبال آذربایجان شرقی نیز این نوع انتقال زنوزی به قربانی تأیید می‌شود.

یونس قربانی که فردی دانشگاهی است، در پی  حل مشکلات پنجره با مشکلات فراوان دیگری نیز درگیر می‌شود که حتی چند باری نیز آمادگی خود برای واگذاری باشگاه را اعلام کرد.

                                                                 باید ناز کشید تا هزینه شود

بالاخره بعد نزدیک به 10 ماه فعالیت یک حامی مالی برای ماشین سازی پیدا شد که به نحوی این حامی نیز به دنبال هزینه کرد برای عوامل تیم بوده و به نوعی کارمندن باشگاه را بربال فراموشی سپرده و باشگاه علنا بصورت دو دسته اداره می‌شود و مشخص نیست سرانجام این تیم تبریزی در سال های آینده به چه نحوی خواهد بود.

ماشین سازی که با 10 امتیاز به عنوان مدعی سقوط به لیگ دو در تلاش است که امیدهایی برای حفظ تیم در لیگ یک داشته باشد که بعید به نظر می‌رسد و اگر به کارنامه مربی این تیم نیز نگاه کنیم علی ابراهیمیان که  جانشین مسعود حیدرزاده شد در 13 بازی که سکان هدایت ماشین سازی را عهده دار بوده با کارنامه غیرقابل قبولی با 8 باخت 4 مساوی و 1 برد است که این تیم توان برد در برابر 4 بازی از 8 بازی باخته را داشت.

تراکتور نیزوضیعت مشابه ماشین سازی دارد و تنها پتانسیل تراکتور هواداران این تیم هستند که با فشار بروی مسئولان خواستار تقویت این تیم هستند و حال ماشین سازی نیز در حال پیوستن به تیم ها و باشگاه های بالاست و مشخص نیست آینده این تیم به چه نحوی خواهد بود.

فرشید ولی زاده

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز