خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

شمار بیماران کرونایی استان روبه افزایش است

شمار بیماران کرونایی استان روبه افزایش است
کد خبر : ۱۲۱۶۲۷۴

استاندار همدان گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و مراجعان به اورژانس در هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ارائه گزارشی به ستاد ملی کرونا درباره آخرین وضعیت استان همدان افزود: تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس بیمارستان ها استان در هفته گذشته ۱۰ درصد نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین موارد جدید افراد بستری ناشی از کرونا در این استان رو به افزایش بوده و بیماران بستری از ۲۶۸ نفر به ۳۴۳ بیمار افزایش داشته است.

استاندار همدان گفت: تعداد مراجعان به اورژانس و مراکز ۱۶ ساعته و شبانه‌روزی استان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۶۵ نفر بود که ۴۰ نفر از آن‌ها بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر از این افراد به طور قطعی مثبت بوده است. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان ۲۸۸ نفر است که ۸۴ نفر از آن‌ها در بخش آی‌.سی.یو بستری بوده و وضعیت ۲۶ بیمار نیز وخیم است.

وی با بیان اینکه تعداد مرگ و میر از هفت نفر در هفته به ۹ نفر در هفته گذشته رسیده که روند افزایشی است اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم‌استانی‌های جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است.

استاندار همدان درباره وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان همدان اظهار داشت: هم اینک شهرستان های فامنین و نهاوند در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین در زمینه تزریق واکسن در استان همدان گفت: ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان دُز اول، ۸۴.۳ درصد دُز دوم و ۴۳.۳ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

استاندار همدان افزود: ۱۰۰ درصد خانم‌های باردار در استان دُز اول و ۹۴.۸ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ۲۴ درصد افراد پنج تا ۱۱ سال در استان دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز