خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برای کاهش مشکلات زیرساختی هنر نمایش در قزوین تلاش می‌کنیم

برای کاهش مشکلات زیرساختی هنر نمایش در قزوین تلاش می‌کنیم
کد خبر : ۱۲۱۲۲۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پیامی به مناسبت روز هنرهای نمایشی و تئاتر به تلاش برای کاهش مشکلات صنفی و زیرساختی برای فعالان نمایش استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به مناسبت 7 فروردین روز هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی مقارن با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر فرصتی گرانقدر است تا با یاد کردن از فعالان و کنشگران هنرهای نمایشی، بدانیم صحنه یکی از مقدس‌ترین جایگاه‌هایی است که خالق زیبایی‌ها، شادی‌ها و دوست داشتن‌هاست و اعتلای این هنر عزیز و عظیم به دست اهالی شریف مجموعه هنرهای نمایشی در کشور رقم می‌خورد. هنرمندان دغدغه‌مندی که با مرارت‌ها و کاستی‌هایی که دامان تئاتر کشور را گرفته از یک سو و با بلای مستمری بنام کرونا که جان و جهان شان را تیره و تار نموده از سویی دیگر عاشقانه به صحنه آمده، خود را هزینه می‌کنند تا هنرشان را با مردمان این سرزمین به اشتراک گذاشته و زیستن در اعماق و ژرفای این جهان، با نگاهی دیگر را بیاموزند.

 تئاتر هنری است که یاد داده متولیانش برای خلق اثر و بودن در کنار مردم، خود را نبینند و آمده‌اند تا مردم را دوست بدارند و به دوست داشتن دعوت کنند و شوربختانه بسیاری از هنرمندان صاحب نام و ارزشمندی در این مسیر جان خود را از دست داده و قابی بر دیوار و بر دل‌های دوستداران نمایش شدند.

اینجانب با تبریک روز هنرهای نمایشی به همه هنرمندان، بزرگان، پیشکسوتان و نویسندگان عرصه هنرهای نمایشی تلاش می‌کنم بتوانم با مجموعه اداری و همکاری هنرمندان و دغدغه‌مندان این حوزه، سهم چشمگیری در کاهش مشکلات صنفی، زمینه‌ای و زیرساختی فعالان نمایش استان داشته باشم و امیدوار هستم با برچیده شدن بیماری کرونا و حضور پررنگ هنرمندان، شاهد خلق آثار هنری وزین و گره گشا و رونق بیش از پیش سالن‌ها و صندلی‌های نمایشی استان باشیم.

برای همه درگذشتگان هنرمندی که به واسطه بیماری کرونا جان عزیز خود را از دست داده‌اند طلب آرامش و آمرزش و برای بیماران طلب صحت و عافیت می‌نمایم.

روزهای خوب و حال خوب برای صحنه و اهالی صحنه نمایش استان قزوین انتظار دارم.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز