در سال جاری؛
85 پرونده تخلف تاکسیرانان در قزوین بررسی شد
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 85 پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، محمدرضا وثوق نیا با اعلام این خبر افزود: بیشتر شکایات رسیده به هیئت انضباطی تاکسیرانی در سال جاری، در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه، برخورد نامناسب راننده با مسافر و نداشتن ماسک و یا رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به هیئت انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع میشود.
وی تصریح کرد: پس از طرح پرونده در هیئت انضباطی و بررسیهای لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت میگیرد.
این مسئول بیان کرد: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به هیئت انضباطی فرستاده میشود.
وثوق نیا خاطرنشان کرد: شهروندان میتوانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طریق شماره تلفن 33848 داخلی 110 و یا شماره پیام کوتاه 30007133 در میان بگذارند و در سریعترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت کنند.