خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی دارویی بیضا شتاب می گیرد /لزوم تامین آب،برق و گاز تا ورودی شهرک صنعتی توسط دستگاه های اجرایی

تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی دارویی  بیضا شتاب می گیرد /لزوم تامین آب،برق و گاز تا ورودی  شهرک صنعتی توسط دستگاه های  اجرایی
کد خبر : ۱۱۹۷۶۵۶

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تخصیص ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی این سازمان برای اجرای زیرساخت ها در شهرک صنعتی دارویی بیضا خبر داد و گفت:این اعتبارات امسال و سال آینده به این شهرک اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، علی رسولیان در بازدید نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  از شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت:عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت ها در این شهرک صنعتی از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت زیرسازی و شبکه داخلی فاضلاب اختصاص یافته و سایر طرح هانیز به سرعت در سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ایجاد این شهرک صنعتی با هدف هدایت سرمایه گذاران مرکز استان که با نبود زمین صنعتی  جهت اجرای طرح های خود در مرکز استان ، روبرو شده اند ،در دستور کار این سازمان و شرکت شهرک های صنعتی فارس قرار گرفته است،گفت: زیرساخت های داخل شهرک صنعتی درفاز اول که حدود۲۰۰هکتار است تا پایان سال آینده انجام خواهد شد و همزمان باید دستگاه های اجرایی نیز نسبت به تامین زیرساخت ها ی جاده ورودی و نیزتامین   آب،گاز و برق تا ورودی شهرک صنعتی اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود:شهرک صنعتی دارویی در فاز نخست در ۲۰۰هکتار برای استقرار همه گروه های صنعتی بویژه صنایع دارویی در نظر گرفته شده است که  در فاز دوم نیز ۲۰۰هکتار دیگر به مساحت فعلی اضاف می گردد  و در فازهای بعدی قابل توسعه تا  1000هکتار خواهد بود.

رسولیان افزود:با تکمیل زیرساخت ها و واگذاری اراضی و و استقرارواحد های تولیدی و صنعتی ،شهرک صنعتی دارویی بیضا به یکی از شهرک های صنعتی مطرح استان  و کشور تبدیل می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز  با بیان اینکه  این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است  گفت: با بهره برداری در فاز نخست در این شهرک صنعتی  بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

احد فتوحی  با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی ، استقرار صنایع مرتبط با دارویی  و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری  گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون های  این شهر ک نیز بر اساس  ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.

وی افزود:باتوجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است ،این شهرک صنعتی باتوجه به ویژگی هایی نظیر نزدیکی به کلان شهر شیراز و فاصله نزدیک با بزرگراه شیراز-اصفهان و نیز راه آهن از موقعیت ویژه ای برای سرمایه گذاری برخوردار است و با راه اندازی آن و آغاز واگذاری زمین درسال آینده قطعا مورد استقبال متقاضیان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز