خبرگزاری کار ایران

مراسم معارفه شهردار جدید قوچان برگزار شد

مراسم معارفه شهردار جدید قوچان برگزار شد
کد خبر : ۱۱۹۷۵۸۵

مراسم معارفه شهردار جدید قوچان با حضور مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری و مسوولان این شهرستان امروز در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی صفائی، فرماندار قوچان در آئین معارفه شهردار این شهر گفت: کسانی که می خواهند شهرستان قوچان را ارزیابی کنند به نماد توسعه یافتگی در شهر قوچان توجه می کنند.

وی بیان کرد: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ شأنی جز خدمت به مردم ندارد و بنده که توفیق خدمت در این شهرستان پیدا کردم از هر فرصتی برای اجرای دستورالعمل ها برای توسعه شهر بعنوان نماد توسعه یافتگی شهرستان کمک خواهم کرد.

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز در بحث پسماند ها تصریح داشت: مدیران امر در شهرداری قوچان جمع آوری و دفع پسماندها را به روش اصولی مدیریت کنند و با یک اقدام جهادی در ایام باقی مانده تا نوروز۱۴۰۱ تمامی محیط های پیرامون شهر را از این پسماند ها پاکسازی کنند.

حجت الاسلام هراتی امام جمعه شهرستان نیز در این مراسم گفت: بدون ترس و با عظم راسخ کارها را شروع کنید که اگر با ترس کار کنید به هیچ جا نمی رسید.

هراتی افزود: حداقل نیاز یک شهر آسفالت آن است که همه ما از آن محروم هستیم که از مطالبات مردمی کم بودن روشنایی معابر و عدم رسیدگی صحیح به فضای سبز موجود نیز هست.

وی ادامه داد: اینکه ما میگوییم مدیران بومی، در درجه اول مطالبه مردمی است و بنا نیست دورمان دیوار بکشیم بلکه مردم شهرستان قوچان استعداد درونی خودشان را میخواهند چراکه بعضی از مدیران غیربومی که دراین شهر بودند به قوچان اعتقاد نداشتند و تازمانی که در این شهر ساکن نشویم مشکلات را نمیفهمیم.

علیرضا فخرآبادی، رئیس شورای شهر قوچان نیز گفت: در مجموعه شهر قوچان کم کاری شده است و با اینهمه خرابی و ایرادات موجود عقب نشینی نمی کنیم و رو به جلو حرکت میکنیم که کار بسیار است.

وی افزود: از نماینده شهرستان و مدیران استانی تقاضادارم کمک کنند و ما شبانه روز پای کار هستیم، کمک کنید بتوانیم شرمنده مردم عزیز این شهر نشویم.

سید ابوالفضل فاضلی حق پناه شهردار جدید قوچان نیز در این مراسم گفت: توجه به شاخص های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین بافت کالبدی ویژه قوچان “شبکه شطرنجی” که جزو معدود شهرهایی در جهان و کشور است که همچین موضوعی دارد و همچنین باتوجه به مباحث تخصصی آمایش سرزمین نیاز به برنامه ریزی ویژه برای ارتقای شاخص های محیط زیست شهری و همچنین توسعه و رونق متوازن بافت شهرقوچان را دوچندان می کند.

وی افزود: شیوه نامه مدیریتی که قرار است در شهرداری قوچان با نظارت و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر باشد، شامل پنج اصل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و راهبری، کنترل و نظارت و همچنین ارزیابی عملکرد خواهد بود که این شیوه نامه مدیریتی باید علاوه بر توجه به نیازها و برنامه های بلند مدت شهرقوچان به رغم مشکلات و نیازهای فوری این شهر هم توجه و پاسخگویی کند.

وی ادامه داد: از مهم ترین اهداف در شیوه نامه مدیریتی در درجه اول برنامه ریزی به منظور ارتقاء و تقویت هویت تاریخی، اجتماعی و فرهنگی شهر قوچان است.

فاضلی حق پناه تلاش به منظور پیاده سازی محور های شهر ایرانی و اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری را بر شمرد و‌گفت: عدالت در تقسیم خدمات شهری میان مناطق مختلف و تامین آرامش روحی و امنیت معنوی در بافت های شهری، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی در سطوح شهری، عمران و آبادانی و زیباسازی شهری همچنین حفظ طبیعت و صفای طبیعی شهر از پنج محور پیاده سازی شهر ایرانی و اسلامی هستند.

شهردار جدید قوچان خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از توان و ظرفیت نخبگان و فرهیختگان و همچنین ایجاد ارتباط موثر و همکاری ویژه با اصحاب رسانه و خبرنگاران از جمله برنامه های ویژه ما خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز