خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

اجناس انبارهای تملیکی استان فارس در حال نابودی است

اجناس  انبارهای تملیکی استان فارس  در حال نابودی است
کد خبر : ۱۱۹۶۱۳۷

استاندار فارس، با بیان اینکه اجناس موجود در انبارهای تملیکی استان در حال نابودی است گفت: ضرورت دارد که به منظور جلوگیری از آسیب به این اجناس و کالاها، انبارهای گمرک و کالاهای تملیکی ساماندهی شوند.

به گزارش ایلنا محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در دیدار با معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در شیراز افزود: برخی اجناس موجود در انبارهای گمرک استان مربوط به ۱۲ سال پیش است که بین رفته‌اند که برای جلوگیری از آسیب دیدن سایر اجناس این انبارها باید سریعا تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: تاکنون یک سوم انبارهای تملیکی استان تخلیه شده که باید در سایر انبارها نیز این اتفاق رقم بخورد.

او اظهار داشت: برخی اجناس موجود در این انبارها ۲ تا سه میلیارد تومان ارزش دارند اما در زیر آفتاب در حال از بین رفتن هستندکه انتظار داریم با پیگیری مدیریت گمرک تدبیری برای این مساله اندیشیده شود.

تجهیزات پزشکی شهر سلامت به زودی وارد استان می‌شود

استاندار فارس، درباره روند وارد کردن تجهیزات پزشکی شهر سلامت شیراز واقع در محور سپیدان هم گفت: به زودی شاهد ورود این تجهیزات همزمان با ساخت و سازهای این مرکز خواهیم بود که نیاز است تمهیدات لازم برای ورود این تجهیرات اتخاذ شود.

ایمانیه افزود: این شهر سلامت در کشور برای نخستین بار است که ساخته خواهد شد و ما پپگیر تکمیل این مرکز که هم گمرک و هم منطقه ویژه اقتصادی در آن مستقر شده هستیم و مصوبه دولت را هم گرفته‌ایم که گمرک و منطقه ویژه اقتصادی از هم جدا و مستقل باشند.

ایمانیه، فارس را از استان‌های پیشتاز در زمینه امور خیر دانست و افزود: این استان با ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک‌های مردم در بحث سلامت، در راس استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: زمانی ما وابسته به اعتبارات عمرانی دولت بودیم و برای یک سال تمام ممکن بود فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود که همان هم به طور کامل تخصیص نمی‌یافت.

او افزود: تعدد مجمع‌های خیریه فارس همچون مجمع خیرین سلامت، مجمع خیرین کارآفرین، مجمع خیرین نخبه پرور و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز اخیرا منجر به راه‌اندازی شبکه مجامع خیرین استان فارس شد.

انجام ۶۰۰ عمل پیوند کبد در فارس

استاندار فارس، با اشاره به انجام ۶۰۰ عمل پیوند کبد در این استان ظرف پنج سال گذشته گفت: این تعداد عمل انجام شده از عمل‌های انجام شده در تمام بیمارستان‌های دنیا هم بیشتر است.

ایمانیه، ارزش ریالی این ۶۰۰ عمل پیوند را چهار هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: به لحاظ هزینه انجام یک عمل پیوند، امروز هزینه این عمل در کشور انگلستان ۲۵۰ هزار پوند است در حالی که این عمل هزینه‌بر در شیراز به  شکل کاملا رایگان انجام می‌شود.

پیگیری جدی صنایع تبدیلی در فارس

استاندار فارس، با اشاره به لزوم صادرات محصولات باغی و  کشاورزی استان به ویژه به کشورهای جنوبی خلیج فارس گفت: بنا داریم با توجه به اینکه بسیاری از ساکنین کشورهای جنوبی از اهالی استان فارس و علاقه‌مند به مصرف محصولات ایرانی هستند بحث صنایع تبدیلی را با جدیت دنبال کنیم چرا که فارس رتبه نخست محصولات باغی و رتبه دوم محصولات کشاورزی را در کشور دارد.

ایمانیه افزود: بنابراین وجود صنایع تبدیلی در این راه می‌تواند بسیار موثر باشد و نیاز است در بحث پایانه‌های صادرات نیز به این استان کمک شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز