خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنای آذربایجان شرقی از بلاتکلیفی در ساخت یک سازه شهری در تبریز ؛

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه ارتش؛ مرهمی بر گره ترافیکی تبریز یا قوز بالاقوز

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه ارتش؛ مرهمی بر گره ترافیکی تبریز یا قوز بالاقوز
کد خبر : ۱۱۹۳۴۲۹

تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه ارتش پروژه‌ای که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد، به دلیل ناتوانی پیمانکار در اجرای این پروژه به خواب زمستانی رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، شاید دیگر وقتی نام پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه ارتش در تبریز را به زبان بیاوریم کل کشور از عدم اجرای مناسب این پل خبردار شوند که لابه لای وعده‌های تمام نشدنی مسئولان،زمان بهره‌برداری از این ماه به ماه دیگر منتقل می‌شود و روز به روز مردم به مسئولان شهری بخاطر این وعده ها بی اعتماد می‌شوند.

در خیابان آزادی و چهارراه ابوریحان سوار تاکسی می‌شوم و مقصدم میدان هفت تیر( آبرسان) است، خودروها با ترافیک روان درحال حرکت هستند که اوج ترافیک از چهارراه طالقانی به سمت میدان ارتش شروع می‌شود و مسیری که در ساعات اوج ترافیک قبل از احداث پروژه با 3 دقیقه تمام می‌شد دقیقا نیم ساعت به طول کشید.

راننده تاکسی بدون اعتنا به ترافیک  در اینستاگرام دنبال اخبار روز است ، یکی از مسافران می‌پرسد:  نمی‌دانم چرا  در این شهر نمی توانیم کاری را با برنامه و منظم و با توجه به توانایی‌های خود شروع کنیم و به سرانجام برسانیم؟

این مسافر اضافه می‌کند: گویا دلیل اصلی تأخیر پروژه، مثل همیشه مسائل مالی هست .البته دلایل دیگری مانند  وجود تاسیسات زیرزمینی از جمله کابل برق و فیبر نوری و غیره در مسیر تقاطع هم هست  که البته شهرداری  از آن بی خبر است. یعنی شهرداری نمی دانسته پایه پلی که قرار بود آنجا کار گذاشته شود زیر آن کابل فشار قوی برق است. به نظرتان اگر شهرداری از این موضوع بی اطلاع بوده  چه کسی  باید از آن خبردار می شد؟

طول  این پل   ۵۵۰ متر است که شروع ساخت آن از اردیبهشت ماه ۹۹ شروع شده  و مسئولان شهری وعده  افتتاح آن را  نیمه اول سال1401  اعلام کرده‌اند اما بعید است در همین زمان اعلام شده هم  افتتاح شود. اگر به پل های ساخته شده در چندسال اخیر توجه کنیم  درمی‌یابیم  پل ۶۰۰ متری ابوریحان در عرض ۱۶ ماه به اتمام رسید، پل راه آهن به طول ۸۵۰ متر در عرض ۱۰ ماه  و  پل حمید باکری در عرض ۸ ماه  تمام شد؛ اما این پروژه هنوز در حال ساخت است  و مردمی که روزانه پشت ترافیک سنگین منطقه وقت شان تلف می‌شود.کاش این مطلب  به رگ غیرت آقایان بر بخورد  تا برای حل این مشکل  اقدامی انجام دهند.

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه ارتش، همان پروژه‌ای است که قرار بود مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد اما حالا با گذشت ۱۸ ماه از آغاز عملیات اجرایی، چیزی به جز ترافیک سنگین را به ارمغان نیاورده است.

گزارش :  فرشید ولی‌زاده

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز