به گزارش ایلنا از رشت، نوزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا، مدیران شهرداری و مشاورین کمیسیون برگزار شد.
در آغاز جلسه مسعود عباسنژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: در روانسازی ترافیک شهر باید اهم و مهم کرد. در معضلات ترافیکی رشت، تمرکز اول ما بلوار آیتالله احسانبخش و حواشی میدان صیقلان است.
عباس نژاد در ادامه و در جواب دستور جلسهای که مبنی بر بررسی تملک و بازگشایی خیابان سعدی به میدان سرگل بود اظهار داشت: باید در شروع اجرای هر پروژه، به توجیه و اطمینان از کارآمد بودن آن توجه کرد.
وی تاکید کرد: ما عقیده داریم با توجه به محدودیتهای بودجهای، باید خرید املاک توسط شهرداری هدفمند و طبق اولویتها اجرا شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک توضیح داد: منطقه پیشنهاد شده در مسیر خیابان سعدی به میدانسرگل، ملزم به خرید حدود ۹۷ ملک است که هزینه بالایی برای شهرداری دارد.
وی افزود: اولویتبندی در روانسازی ترافیک بسیار مهم است و ما عقیده داریم در حال حاضر تعریض و حل مشکل ترافیک در میدان صیقلان و بلوار احسانبخش مهمتر از مناطق دیگر است و ابتدا باید به حل گره ترافیکی بلوار شهید احسانبخش و حوالی خیابان جوان پرداخت.
مسعود عباس نژاد در ادامه گفت: شروع و به ثمر رسیدن یک پروژه مشخص، در بازه زمانی تعریفشده و کوتاه، بسیار عاقلانهتر از شروع چند پروژه سردرگم طی سالیان طولانی است.
رئیس کمیسیون ترافیک شورا در ادامه گفت: شهردار منطقه مختار است در مسیر خیابان سعدی به سرگل، با یافتن سرمایهگذار، برنامهریزی و شروع به کار نماید. طبق نظر کمیسیون ترافیک شورا، حل مشکل ترافیکی میدان صیقلان، بلوار آیتالله احسانبخش و خیابانهای اطراف آن در اولویت پروژه های دیگر است.
رمضانی: روانسازی ترافیک در تمام مناطق شهر اهمیت خود را دارد
هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در ادامه جلسه کمیسیون، با اشاره به لایحه بازگشایی مسیر در خیابان سعدی به میدان سرگل اظهار کرد: روانسازی ترافیک در تمام مناطق شهر اهمیت خود را دارد اما واقعیت این است که فعلا بیشترین تمرکز ما باید بر معبر آیت الله احسانبخش باشد.
وی توضیح داد: در آن منطقه به سمت خیابان جوان، شهروندان حتی پیادهراه ندارند؛ معترضند و بعضا دچار آسیبهای برخورد با اتومبیل شدهاند.
وی گفت: متاسفانه حتی زمینی که در آن سالها برای فضای سبز در آن منطقه در نظر گرفته شده بود، تبدیل به فضای تجاری شد!
وی تاکید کرد: معضل ترافیکی آن معبر به فوریت نیاز به رسیدگی دارد.
رمضانی در ادامه بیان داشت: نزدیک به ده سال است که در هیچکجای شهر بازگشایی معبر جدید نداشتهایم و جالب است در دوران شورای سوم که اثرات عمران شهری خود را نشان داد، شهروندان کاملا متوجه اقدامات جدید عمرانی بودند و پرداخت عوارض شهری در آن سالها روند افزایشی داشت.
وی همچنین به ترافیک کوچههای اطراف پلبوسار و میدان قلیپور اشاره نمود و گفت: وقتی خیابانها از اتومبیل اشباع میشود، شلوغی و ترافیک به معابر فرعی و حتی کوچهها کشیده میشود و بدترین کاری که در این راستا میتوان انجام داد، بی برنامه کار کردن و یا خریدن املاک پراکنده است.
وی تاکید کرد: اولویت بندی در خرید املاک توسط شهرداری بسیار مهم است. مطالعه شده و با مشورت کارشناسان حقوقی کار کنیم، در خرید و فروشها با حضور داوری از طرفین و حضور کارشناسان رسمی دادگستری پروژه به پروژه کار انجام دهیم و در نظر داشته باشیم پراکنده خریدن املاک علاوه بر هدر رفت هزینه سبب ایجاد دردسر برای اهالی خواهد شد.
دستور دوم نوزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترفیک شورای رشت، بررسی مشکلاتی مربوط به پایانه، شرکتهای تعاونی، رانندگان مستقر در پایانه و مسایلی از این دست بود. در این جلسه کلیاتی مربوط به شرکتهای تعاونی مستقر در پایانه رشت و امور مربوط به رانندگان، تعمیرگاه اتوبوسی، انجمنهای صنفی، امور رفاهی و زیباسازی پایانه مطرح گردید اما به دلیل ناکافی بودن گزارشات و خلأ های موجود بررسی کارشناسانهتر به جلسه آتی موکول شد.
حسینی: در این محدودیتهای بودجهای، خریدهای پراکنده املاک را به صلاح نمیبینیم
نادر حسینی، عضو کمیسیون در این رابطه گفت: لازم است اعضایی از اتحادیه ها و انجمن های صنفی مرتبط برای رایزنی فراخوانده شوند و کارگروهی مشخصی برای رسیدگی به معضلات موجود در این حیطه تشکیل شود تا بتوانیم با ورود اتحادیهها به شکل مشارکتی معضلات ترمینال ها را حل کنیم.
انتهای پیام/