خبرگزاری کار ایران

مصرف سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان ؛

با وجود وزش باد، آلودگی هوا در اصفهان شدت گرفت

با وجود وزش باد، آلودگی هوا در اصفهان شدت گرفت
کد خبر : ۱۱۸۶۷۰۵

باوجود وزش شدید باد در روز جمعه، از دیروز آسمان اصفهان میزبان آلاینده هایی بود که بیشتر روزهای تقویم مهمان ناخوانده شهر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هرچند شاخص آلودگی در صبح زود عدد 80 را نشان می داد، اما هرچه به نیمه روز نزدیک می شدیم، عدد بالا و بالاتر رفت و از مرز 140 گذشت تا روز ناسالم دیگری به روزهای آلوده شهر اضافه شود.

به طوری که به صورت چشمی هم مشخص بود هوا بس آلوده است. آلودگی ناشی از سوزاندن مازوت در نیروگاه شهید منتظری، موضوعی است که حالا برخی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس و شورای شهر به آن می پردازند و افرادی مانند عباس مقتدایی به از پا ننشستن در راه احقاق حق مردم اصفهان اشاره می کند.

عذرخواهی به دلیل سوزاندن مازوت

برخلاف عرف مرسوم، سید محمد کاظمی طبا، فرماندار شاهین شهر به تازگی از شهروندان برای سوزاندن مازوت عذرخواهی کرده است. به گفته وی بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت همه نیروگاه‌های کشور با توجه به شرایط جوی ملزم به استفاده از مازوت و قطع مصرف گاز شدند.  گزارش  سازمان هواشناسی از روز شنبه در سراسر کشور کاهش شدید دما را پیش بینی کرده است و با توجه به بارش برف در شمال کشور مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی به شدت افزایش یافته است.

با توجه به شرایط فعلی، مصرف گاز، در همه استان‌ها و به ویژه در بخش خانگی افزایش چشمگیری خواهد داشت و به گفته فرماندار شاهین شهر هم اکنون روزانه بیش از ۵ میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه می‌شود.

کاظمی طبا اظهار داشت: حدود یک سوم نیروگاه شهید منتظری مازوت سوز شده است و باید توجه داشت که همه نیروگاه‌های کشور در مدار مازوت سوزی قرار گرفتند، از همه مردم پوزش می‌طلبم و تمام تلاش خود را برای تأمین گاز و بازگشت مصرف سوخت نیروگاه به گاز بکار بسته‌ایم.

جولان آلاینده‌ها در آسمان اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز افزایش آلاینده‌ها از روز شنبه دوم بهمن ماه را اعلام کرده بود. ابراهیم هنرمند گفت: سکون جوی همراه با کاهش دما از ابتدا تا اواسط هفته پیش‌رو در استان حاکم می‌شود و شرایط برای انباشت غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در این مدت فراهم است.

اعضای شورای شهر نیز بارها به عدم بارگذاری جدید صنایع در اصفهان تاکید کرده اند و فرزانه کلاهدوزان عضور هیات رئیسه شورای شهر نیز به تازگی اعلام کرده اصفهان به دلیل خشکسالی، بی آبی و آلودگی هوا توان بارگزاری صنعت جدیدی را ندارد.

اما وضع اصفهان به گونه ای است که باید صنایع مزاحم و آلاینده نیز از شعاع 50 کیلیومتری آن دور شود. موضوعی که امکان تحقق آن وجود ندارد و مردم به عنوان قربانیان اصلی این چرخه معیوب مجبورند که بسوزند و بسازند.

اینجا بحران روی بحران پیش روی مسئولان کشوری و استانی است و البته همه شان قوی و محکم نسبت به چنین مواردی بی تفاوت، شعار سر می دهند. 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز