خبرگزاری کار ایران

استاندارهمدان:

بازگشت واحد های راکد به چرخه تولید اولویت ستاد تسهیل است

بازگشت واحد های راکد به چرخه تولید اولویت ستاد تسهیل است
کد خبر : ۱۱۸۱۵۶۷

استاندار همدان حمایت دستگاه های اجرایی و بانک‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران را ضروری دانست و گفت: بازگشت ۱۴۹ واحد راکد استان به چرخه تولید در اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار داشت: طبق آخرین گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی، ۱۰ درصد از مجموع یک هزار و ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی استان غیرفعال است که  از تمام ظرفیت‌های قانونی استان برای کمک به رونق و جان گرفتن این واحدهای تولیدی مشکل‌دار استفاده می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان همدان موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستند، افزود: اما در این فرایند از دادن قول و وعده های واهی پرهیز می‌کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه در نتیجه اقدامات موثر، پیگیری ها و حمایت های انجام شده برای رفع موانع و مشکلات عرصه تولید، ۴۲ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی که بر پایه مدیریت و مبنای علمی اداره می شوند، کمتر دچار مشکل خواهند شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با کمک سیستم بانکی، سرمایه در گردش مورد نیاز ‌صنایع و واحدهای تولیدی استان را تامین می کنیم تا در این چرخه دچار آسیب نشوند. 

قاسمی فرزاد بر اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: مدیران بانک‌ها و دستگاه های اجرایی و خدماتی باید به مصوبات تمکین کنند تا بتوانیم به معنای واقعی از تولیدکنندگان پشتیبانی کنیم. 

وی همچنین پایش موانع و مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد استان همدان را ضروری دانست و افزود: این مسائل دسته بندی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع برای رسیدگی ارجاع شود. 

استاندار همدان گفت: مسائل بیمه، مالیات، بدهی معوق بانکی، سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی و نیز مشکلات زیرساختی مانند گاز ، برق و آب را به سرعت در کارگروه تسهیل مطرح و حل و فصل می کنیم و اجازه نمی دهیم این مسائل در فرایند تولید خلل و لطمه ای ایجاد کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز