خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

نمایندگان مجلس دستمزد منطقه‌ای را نخوانده امضا کردند/ تنوع قراردادهای کارگری عین بی عدالتی است

نمایندگان مجلس دستمزد منطقه‌ای را نخوانده امضا کردند/ تنوع قراردادهای کارگری عین بی عدالتی است
کد خبر : ۱۱۵۸۹۲۷

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: 38 امضایی که در بین 290 نماینده برای دستمزد منطقه‌ای صورت گرفته در بیشتر موارد به اعتبار و اعتماد به فردی است که این طرح را در اختیار آن‌ها قرارداده و اگر این متن توسط آن‌ها خوانده شود یک چهارم این نمایندگان هم پای این طرح نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله عباسپور در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار که صبح امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: جمعیت کارگری همیشه پای قانون ایستاده‌‌اند و به دلیل همین ایستادگی تا کنون قوانین تغییر پیدا نکرده است و امیدواریم برای استیفای حقوق کارگری دوام پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: اگر کسی در جهت تامین معیشت خانواده‌اش اقدام کند، مجاهدت در راه خدا است و اگر در این مسیر از دنیا رود شهید محسوب می‌شود و فعالیت آن‌ها درزندگی مردم تاثیر بسزایی دارد.  

وی بیان کرد: جامعه کارگری در دفاع مقدس و پیروزی از نقش قابل توجهی برخوردار است و در تمام عرصه‌ها مدیون کارگران هستیم و امروز باید دنبال استقرار عدالت اجتماعی باشیم.

این مسئول افزود: در مجلس یازدهم رهبری چند موضوع را سرلوحه مجلس انقلابی قرار داد که استقرار عدالت اجتماعی از جمله آن‌ها است و اگر مجلس و رئیس جمهور خواستار تحقق این امر باشد باید این باشد که قراردادهای کارگری و کارمندی، حجمی، خرید خدمت و قرارداد سه ماهه، یک ساله، آزمایشی و پیمانکاری حذف شود و یک نوع قرارداد کاری برای جامعه کارگری وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: یکسان سازی قراردادهای کارگری ضرورت دارد، چرا که تنوع نوع قراردادها عین بی عدالتی است و در راستای انقلاب و فرمایشات امام و  رهبری نیست و کمیسیون تامین اجتماعی این موضوع را مطرح کرده است.

عباسپور اظهار کرد: کارگران ساختمانی مظلوم‌ترین قشر جامعه کارگری هستند و تا وقتی که توان جسمی داشتند می‌توانستند کار کنند؛ سازمان تامین اجتماعی باید 300 هزار میلیارد تومان را با همکاری مجلس از دولت‌ها دریافت کند و نباید دست خود را به جیب کارگر ببرد.

وی عنوان کرد: قانون محدودیت جغرافیایی و زمان و مکان ندارد؛ بلکه دایمی است و باید مورد توجه قرار گیرد، دولت تابع مجلس است و نمی‌تواند قانون را در جهت بیمه کارگری محدود کند و اگر چنین امری وجود داشته باشد قطعا با این امر برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ادامه داد: مجلس در جهت‌گیری‌های انقلابی از جمعیت کارگری حمایت می‌کند؛ چرا که می‌داند قدم برداشتن در راستای استقرار عدالت اجتماعی حمایت از این قشر را ضروری می‌داند.

وی اظهار کرد: اضافه شدن تبصره به قانون مورد تایید مجلس نیست، تجلی و تبلور عدالت در توجه به روستاها محقق می‌شود و این طرح در مجلس تایید نخواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز