خبرگزاری کار ایران

نماینده تاکستان در مجلس عنوان کرد؛

ضرورت استیفای حقوق قزوین در زمینه تخصیص بودجه

ضرورت استیفای حقوق قزوین در زمینه تخصیص بودجه
کد خبر : ۱۱۵۶۰۹۱

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: لازم است برای تخصیص بودجه به استان اقدامات جدی صورت گیرد؛ خیلی بد است که استان همجوار ما حدود دو برابر ما اعتبارات کرونا دریافت کرده باشد و باید این موضوع پیگیری شود تا کارها براساس ضوابط و چارچوب‌ها انجام شود و حقوق استان قزوین استیفا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی که ظهر امروز در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه برگزار شد، گفت: در مجلس توجه ویژه‌ای بر بهداشت و درمان وجود دارد، در دوره‌های قبلی پیشنهاد ما این بود که یک درصد ارزش افزوده به این بخش تخصیص داده شود و در نتیجه در همان سال حدود 4 هزار و 750 میلیارد تومان تخصیص یافت که این میزان هر سال افزوده شد.

نمانیده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی دامه داد: در سال 1400 اعتبارات وزارت بهداشت و درمان بیش از 52 درصد افزوده شد، در واقع باید به این مجموعه کمک و از آن پشتیبانی شود.  

وی بیان کرد: خواستار این هستیم که توزیع امکانات در سطح کشور برای استان‌ها مطابق با نیازهای استان باشد؛ به‌عنوان نمونه استان قزوین به دلیل شرایط جغرافیایی از وضعیت خاصی برخوردار است و خدمات رسانی در آن به صرف جمعیت استان محدود نیست.

این مسئول افزود: همچنین استان نیز باید به شهرستان‌ها توجه داشته باشد و در شهرستان‌ها نیز امکانات متناسب با نیاز در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد؛ بیمارستان تاکستان ممکن است برای 500 هزار نفر خدمت رسانی داشته باشد که هم افراد شهرستان و هم مسافرین را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ام آر آی تاکستان با قید فوریت مطرح شده است که باید بهره‌برداری از آن تسریع شود؛ در واقع در مجموع لازم است مناطق محروم و شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شوند.

در پایان این مراسم از پیمان نامدار به‌عنوان رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تقدیر شده و دکتر عبدالله دیدبان به‌عنوان سرپرست دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز