خبرگزاری کار ایران

طی نیمه نخست سال جاری؛

181 متخلف زیست محیطی در استان قزوین دستگیر شدند

181 متخلف زیست محیطی در استان قزوین دستگیر شدند
کد خبر : ۱۱۴۳۷۶۶

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 181 نفر متهم و متخلف زیست محیطی در استان قزوین شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مهدی طاهری گفت: در نتیجه گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست که در مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش استان و به طور  شبانه روز  و حضور فیزیکی و در قالب پیاده، خودرویی و موتوری صورت گرفت 157 فقره پرونده تخلفات زیست محیطی تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: از تعداد متخلفین دستگیر شده 116 پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید و تعلیف غیرمجاز و 65 فقره تخریب و آلودگی‌های محیط زیست بوده است.

وی افزود: از متهمین حوزه شکار و صید 24 قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز (قاچاق)، 30 قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از 305 مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

این مسئول عنوان کرد: شکار، صید و زنده گیری بیش از 215 عدد از انواع پستانداران، پرندگان و ماهی‌ها که بعضی از گونه‌های شکار شده و صید شده از جانوران حمایت شده بوده، کشف و ضبط گردیده که پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص به مراجع قضائی ارسال و برخورد قانونی لازم صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات ضمن دستگیری 27 نفر قبل از اقدام به شکار و صید در 14 فقره آتش سوزی مراتع و مناطق حفاظت شده حاضر شده و به اطفاء حریق و کنترل آتش پرداختند.

طاهری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام نموده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست و آتش سوزی‌های احتمالی  نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و برابر قانون برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز