معاون بهزیستی استان:
بیش از شش هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی قزوین استفاده کردند
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۸۹ نفر از خدمات هشت مرکز اورژانس و 5 پایگاه خدمات اجتماعی استان استفاده کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، پری میرزایی گفت: مراکز اورژانس اجتماعی در بخشهای مختلفی مانند تیم سیار، مداخله سرپایی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخله نگهداری و خط ۱۲۳ فعالیت میکنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۸۸۹ نفر از خدمات هشت مرکز اورژانس و 5 پایگاه خدمات اجتماعی استان استفاده کردند.
وی ادامه داد: طی این مدت تیم سیار اورژانس اجتماعی به ۲ هزار و ۸۳۳ نفر خدمات در شهرستانهای قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، البرز و آوج ارائه کرد.
این مسئول با اشاره به فعالیت ۹۳۶ پایگاه خدمات اجتماعی در استان تصریح کرد: همچنین در بحث مداخله سرپایی به ۷۶۳ نفر ،مداخله نگهداری به ۱۱۳ نفر و خط ۱۲۳ نیز به ۲ هزار و ۳۵۷ نفر خدمات ارائه کرد.
وی اضافه کرد: مهمترین تماسها طی این مدت به خط ۱۲۳ کودک آزاری ،اختلاف حاد خانوادگی و اقدام به خودکشی بوده است.
میرزایی با اشاره به نحوه دسترسی به خدمات اورژانس اجتماعی افزود: تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ارجاع از مراجع قضائی یا نیروی انتظامی و مراجعه حضوری فرد از راههای دسترسی به اورژانس اجتماعی است.
وی تاکید کرد: پس از آن تیم سیار به موقعیتهای بحرانی اعزام و در صورت نیاز به ارائه خدمات نگهداری و شبانهروزی به مرکز مداخله در بحران و کودکان خیابانی و در صورت عدم نیاز، به مرکز مداخله در بحران سرپایی ارجاع میشوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۷۵ مرکز دولتی و غیردولتی در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۱ مرکز به امر نگهداری شبانه روزی از کودکان، زنان و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی اختصاص دارد و ۶۴ مرکز باقی مانده نیز به ارائه خدمات سرپایی به واجدین شرایط میپردازد.
وی یادآور شد: خط ۱۲۳ به صورت شبانه روری آماده پاسخگویی به شهروندان است.