خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی به عنوان مقدمه حقوق کارگران/ حل مشکلات مدیران و کارگران صنایع نیازمند بازنگری در قوانین است

ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی به عنوان مقدمه حقوق کارگران/ حل مشکلات مدیران و کارگران صنایع نیازمند بازنگری در قوانین است
کد خبر : ۱۱۲۵۴۴۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به اینکه فرهنگ ایمنی به عنوان مقدمه حقوق نیروی کار و کارگر بایستی ترویج و در این زمینه فعالیت‌ها افزایش‌ یابد، یادآور شد: تاکید کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از حوادث تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن آل بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در نشست با دبیر و اعضای اجرایی خانه کارگر استان سمنان که عصر امروز (چهارشنبه 10 شهریور) برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون برخی از مشاغل در کشور انجام شده اما متاسفانه تزریق واکسن قشر کارگر واحدهای صنعتی و تولیدی لحاظ نشده است.

آل‌بویه با بیان اینکه استان سمنان ۱۸ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد، افزود: بیش از ۲۸ هزار نیروی انسانی در صنایع فعال شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به صورت مستقیم شاغل هستند.

وی بیان کرد: پیگیری و مکاتبات به منظور تزریق واکسن کارگران صنایع با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صورت گرفته است.

آل‌بویه تصریح کرد: به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان تاکید شده که شرکت شهرک‌های صنعتی و بنگاه‌های تولیدی استان برای در اختیار قرار دادن تمامی امکانات و مشارکت حداکثری جهت تسریع واکسیناسیون آمادگی کامل دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: ۲۲ واحد صنعتی تعطیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در شرف راه‌اندازی مجدد قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: احیا واحدهای تعطیل دارای ماشین آلات صنعتی مقرون به صرفه بوده و از هزینه‌های هنگفت جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: با حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های اشتغال‌زا زمینه لازم برای راه‌اندازی مجدد بیشتر واحدهای صنعتی تعطیل و یا نیمه‌فعال استان سمنان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی کار برخی از صنایع شهرک‌های صنعتی، ابراز کرد: یکی از دلایل این امر، عدم توانایی مالی کارگران در تامین هزینه‌های مسکن است.  

آل‌‌بویه گفت: با وجود ظرفیت‌های قانون، تلاش می‌کنیم که با کمک های دولتی و غیر دولتی برای تامین نیاز اصلی کارگران که مسکن است، تسهیل‌گری انجام شود تا دغدغه آن‌ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: ساخت واحد مسکونی در جوار شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای کارگران مصوبه دولت دارد.

وی اضافه کرد: در جانمایی و احداث مسکن کارگری باید به مسئله رفت و آمد کارگران از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به محل سکونت ‌و سایر مسائل توجه شود. 

در ادامه حبیب الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: جمع‌آوری اطلاعات واحدهای راکد و نیمه فعال صنعتی و جمع‌بندی مشکلات آن‌ها به منظور بررسی و در نظر گرفتن اولویت‌ها برای رفع این مسائل از جمله اهداف این خانه است.

محقق با بیان اینکه واکسیناسیون اکنون اولویت اصلی و جدی‌ترین مطالبه کارگران استان سمنان است، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی به ضرورت و برای پیشگیری از کمبودها در کشور از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تعطیل نشدند.

وی به رفع اکثر مشکلات مدیران و کارگران صنایع در استان اشاره و اضافه کرد: اما، حل برخی از مسائل این قشر نیازمند اصلاح و بازنگری در قوانین است.

وی تاکید کرد: این امر، افزایش مساعدت و همکاری مجلس با حوزه کار و کارگری را می‌طلبد.

جواد میرحاج عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان سمنان نیز در ادامه این نشست اظهارکرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر، نشست کارشناسان حوزه کار و کارگری کاهش یافته اما می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای صیانت حقوق این قشر جلسات برگزار کرد. 

میرحاج افزود: مراکز صنعتی در نتیجه نحوه فعالیت مستعد انتشار ویروس کرونا هستند. 

وی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از مبتلایان به ویروس کرونا برای عدم اخراج از محیط کاری بیماری خود را پنهان کنند.

میرحاج تاکید کرد: با توجه به اهمیت صیانت نیروی کار در رونق و توسعه اقتصادی، واکسیناسیون تمام کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی علیه کرونا در اولویت قرار گیرد.

سید محمد نجاتی عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان سمنان ابرازداشت: کارگران تحت شدیدترین فشار های اقتصادی بوده و جزء اقشار آسیب پذیر و نیازمند هستند. 

نجاتی تاکید کرد: مسکن یکی از نیازهای جدی و اساسی قشر پرتلاش کارگر است.

وی بیان کرد: احداث مسکن ارزان قیمت برای کارگران، علاوه بر رفع این نیاز مهم، معضل کمبود نیروی کار صنایع استان سمنان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز