در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛
کاهش ترافیک در ورودی اردبیل با اجرای تقاطع غیرهمسطح نیایش
رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل از اجرای پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) با هدف حل مشکلات ترافیکی در ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین خبر داد.
وحید میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اجرای تقاطع های غیرهمسطح را در راستای کاهش مشکلات ترافیکی مهم دانست و گفت: مطالعه و اجرای تقاطعهای غیرهمسطح در نقاط ترافیکی شهر می تواند با جداسازی فیزیکی مسیرها به طور چشمگیری در کاهش بار ترافیک موثر باشد.
وی افزود: ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کاهش زمان تأخیر و افزایش ظرفیت تقاطعات و کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا از سایر مزایای مهم اجرای تقاطعات غیرهمسطح است.
رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل در رابطه با پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) و هدف از اجرای آن به خبرنگار ایلنا گفت: این پل با هدف حل مشکلات ترافیکی در ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین در حال اجرا است.
طراح ترافیکی تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل به آغاز طراحی ترافیکی تقاطع غیرهمسطح نظام مهندسی (نیایش) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای این تقاطع غیرهمسطح در اواخر سال 99 در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب و جهت عقد قرارداد و طراحی سازه آن به شهرداری اردبیل ابلاغ شد.
میرمحمدی در تشریح دیگر مزایای پل غیرهمسطح نظام مهندسی(نیایش) بیان کرد: در این طرح تمامی دوازده جهت حرکت لحاظ شده و دسترسیهای سمت جنوب و شمال شهر که در حال حاضر به سختی و از طریق میدان بسیج و شریانهای منتهی به این میدان انجام میگرفت، تسهیل شده است.
وی افزود: با احداث این تقاطع و لحاظ دسترسی های مختلف در آن دیگر نیازی به ورود وسایل نقلیه به داخل شهر نخواهد بود که این امر نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی میدان بسیج و شریان های همجوار آن خواهد داشت.
طراح ترافیکی تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل به طراحی یک میدان در تراز صفر ـ صفر در این تقاطع نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این میدان باعث خواهد شد تا دسترسی های غیرمستقیم نیز از این طریق تامین شود.
میرمحمدی در تشریح مسیرهای این تقاطع نیز بیان کرد: مسیرهای اصلی تسهیل شده و رانندگانی که قصد مسافرت از سرعین به اردبیل و بالعکس را خواهند داشت از زیرگذر استفاده خواهند کرد.
رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد به مسکن مهر شام اسبی، شهرک نیایش، شهرک کوثر، شهرکهای اطراف و شهرستانهای کوثر و خلخال را دارند نیز از میدان طراحی شده در این تقاطع استفاده خواهند کرد.
میرمحمدی تشریح کرد: مسئله مهم این است که به سبب نوع طراحی و به کارگیری تمامی جوانب آن، تملک اراضی به حداقل رسیده و از لحاظ اقتصادی برای شهرداری مقرون به صرفه است.