خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد:

لزوم رفع نقاط حادثه خیز در محور‌های ارتباطی قزوین

لزوم رفع نقاط حادثه خیز در محور‌های ارتباطی قزوین
کد خبر : ۱۰۸۰۶۶۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اصلاح 14 نقطه حادثه خیز در محورهای استان کاهش 20 درصدی تصادفات را در سال گذشته به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی با اعلام این خبر گفت: طی چند سال گذشته و با کارشناسی‌های صورت گرفته، ۷۲ نقطه حادثه خیر در سطح راه‌های ارتباطی این استان مورد شناسایی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین افزود: با تدابیر صورت گرفته و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، از سال ۹۸ تاکنون ۱۴ نقطه حادثه خیز استان از جمله اصلاحات حفاظ، نصب گاردریل، لکه گیری، روکش آسفالت، نصب حفاظ‌های بتنی، ایمن سازی و روشنایی، اصلاح شانه راه، نصب حفاظ‌های بتنی و آشکارسازی مورد اصلاح قرار گرفت.

حق لطفی تصریح کرد: بدون تردید از میان عوامل یاد شده، خطای انسانی بیشترین عامل در وقوع حوادث جاده‌ای این استان به شمار رفته اما در عین حال با افزایش ایمنی خودرو و رفع نقاط حادثه خیز می‌توان شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات جاده‌ای بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته، تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته ۱۴ نقطه حادثه خیز مورد اصلاح قرار گرفته و ۶۸ نقطه دیگر باقیمانده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: برای رفع ۶۸ نقطه حادثه خیز این استان به ۶۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حق لطفی افزود: انجام این کار کاهش ۲۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ این استان را به همراه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: با رفع تقاطع‌های همسطح، غیرهمسطح، سراشیبی و تندهای پرپیچ به طور حتم شاهد کاهش بیش از گذشته این استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز