رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان نیشابور:
مزاحمت های تلفنی نفس اورژانس ۱۱۵ را بریده / یک شماره فقط ٢٧٠ بار مزاحم شده است
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان نیشابور از برقراری یک هزار و ۱۱۳ تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ این شهرستان در فروردین ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افشار نیک با اعلام این خبر گفت: کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به ١٢ هزار و ۷۰۴ تماس در فروردین ماه سال جاری پاسخ دادند که از این تعداد ٢ هزار و ۲۴ تماس منجر به اعزام شده، یک هزار و ۷۴۹ مشاوره و ٧ هزار و ۸۱۸ تماس پیگیری، تکراری، غیر اورژانسی و متفرقه بوده است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه یک هزار و ۱۱۳ تماس مزاحمت با شماره اورژانس ثبت شده که فقط شخصی با شماره ۳۴۱۹...۰۹۹۳ بیش از ۲۷۰ بار مزاحم اورژانس شده است که با این مزاحمت ها موجب تهدید جان مصدومان و بیماران می شود.
وی اظهار داشت: ماهانه شماره افراد مزاحم در اختیار دادگستری قرار می گیرد و با مزاحمین برخورد قانونی صورت می گیرد تا حق هیچ شهروندی ضایع نشود.
افشار نیک تاکید کرد: کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس در فروردین ماه به یک هزار و ۷۴۹ نفر مشاوره تلفنی ارائه کرده که با افزایش این گونه مزاحمت ها خستگی کارشناسان ارتباطات اورژانس ۱۱۵ را دوچندان می کند لذا از شهروندان و والدین تقاضا می کنیم با آموزش و آشنایی فرزندان خود با شغل اورژانس ۱۱۵ از مزاحمت ها پیشگیری و جلوگیری کنند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور یادآور شد: مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیشابور مجهز به جدیدترین نرم افزارها و تجهیزات ارتباطاتی می باشد که از لحظه اعزام، توسط مکان یاب اینترنتی مسیر حرکت، سرعت، توقف های آمبولانس کنترل می شوند همچنین تمامی تماس های دریافتی و زمان های اعزام آمبولانس توسط کامپیوتر ثبت و بایگانی می شود.