خبرگزاری کار ایران

واکنش بانک کشاورزی به خبر ایلنا

واکنش بانک کشاورزی به خبر ایلنا
کد خبر : ۱۰۳۲۹۷۲

بانک کشاورزی شعبه استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای به انتشار خبری با عنوان«صدور اجرائیه برای کشاورزان توسط یکی از بانک های فارس »و نقل قولی از عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنای استان فارس در این جوابیه آمده است: 

1.بانک کشاورزی اصل«همراهی و مدارا» با تولید کنندگان بخش کشاورزی را به دلیل نقش آفرینی آنان در امنیت غذایی کشور،محور اصلی برنامه‌ها وخط مشی‌های حوزه وصول مطالبات قرار داده است و همواره پیشاهنگ و پیشگام و مجری مصوبه های قانونی در این زمینه بوده است. 

به عنوان نمونه می توان به عملکرد مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان فارس بابت اجرای بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کل کشور اشاره کرد که شعب این مدیریت با جذب 3256 میلیارد یارانه بند خ نسبت به امهال تعداد  38086 با مبلغ 5252 میلیارد ریال اصل بدهی اقدام کرده که در بین بانکهای استان فارس با بیشترین جذب اعتبار ( بیش از 90%) و همچنین در بین مدیریت های بانک کشاورزی در سایر استان ها حائز رتبه اول گردیده است.

  شعب این مدیریت در اجرای بند ل تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 را که طی سال 1398 تا پایان خرداد 1399 مهلت اجراء داشته است با جذب 1188 میلیارد ریال اعتبار مربوطه نسبت به تسویه 7121 پرونده مشمول اقدام نموده اند که در این مورد نیز حائز رتبه اول در بانک های استان و در بین مدیریت های بانک کشاورزی کشور شده است.

2.بانک کشاورزى در قالب بسته حمایتى وصول حتى در مورد بدهکاران غیر مشمول مصوبه های قانونی که توان بازپرداخت بدهی سررسیده خود را ندارند نیز با اخذ ١٠ تا ٢٠ درصد بدهى سررسیده،امهال را انجام مى دهد.

3.مجددا تأکید می شود«همراهی و مدارا» در اولویت  برنامه های بانک  کشاورزی در حوزه وصول مطالبات قرار دارد و هر گونه اقدام در این حوزه نیز تابع قوانین اتخاذ شده از سوی ارگان های اجرایی و نظارتی و در چهارچوب قانون بوده است.

4.خاطرنشان می شود با هدف حمایت از بدهکاران آسیب دیده از عوامل قهری و شرایط نامساعد اقتصادی، امهال مطالبات این گروه از بدهکاران در سالیان اخیر با تسهیل بیشتری انجام پذیرفته است و اشخاص حقیقی و حقوقی از مساعدتهای امهالی بانک در قالب خط مشی وصول برخوردار شده اند و در اجرای بند (خ) ماده 33 قانون برنامه توسعه ششم، بند (ل) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398، همچنین بدهی کسب وکارهای آسیب دیده از بیماری کرونا امهال شده است.

5.همچنین شعب بانک کشاورزی استان فارس از ابتدای سال جاری تا کنون  مبلغ 30.790 میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی به تعداد 49.415 نفر از متقاضیان بخش کشاورزی استان پرداخت کرده است که این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی پرداخت شده است و این میزان تسهیلات، نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد نشان می دهد و پیش بینی می شود تا پایان سال پرداخت تسهیلات در این بانک به بیش از ٣٥ هزار میلیارد افزایش یابد.

٦. در خصوص ادعای شکایت بانک کشاورزی به قوه قضایه جهت صدور اجرائیه به استحضار می رساند که هیچگونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و  بانک کشاورزی برای وصول مطالبات و برگشت منابع بانک در جهت گردش چرخه اقتصادی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک اقدام می نماید و ارجاع پرونده تسهیلاتی بدهکاران به مراجع قضایی جز سیاستهای بانک نبوده و نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز