خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان فارس:

افزایش خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید فارس در اوج شیوع کرونا

افزایش خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید فارس در اوج شیوع کرونا
کد خبر : ۱۰۰۰۶۵۲

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و ضرورت کاهش ترددهای حضوری،زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید و تعاون گران این استان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل  تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛سهراب مختاری با تاکید بر لزوم افزایش خدمات غیرحضوری بر بستر فضای مجازی،افزود: با شیوع کرونا زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به ارباب رجوع در سطح این استان افزایش یافت و در حال حاضر متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به آدرس اینترنتی https://fars.mcls.gov.ir/fa/mizkhdmat خدمات مدنظر خود را دریافت و حتی بصورت مستقیم با شماره تماس و شماره واتساپ مسوول مربوطه که در این سایت منعکس شده ارتباط برقرار و پاسخ دریافت کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا،همه گیری این ویروس و صعود آمارهای مبتلایان و فوتی‌ها در پیک سوم و چهارم این بیماری و اعمال محدودیت‌های جدید ترددی و حفظ سلامت شهروندان و پرسنل خدمات غیر حضوری و الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

1417خدمت الکترونیکی به اهالی فارس در زمانه شیوع کرونا

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه به ثبت یک هزار و 417 درخواست ارائه خدمت از ابتدای سال جاری تاکنون توسط جامعه کار و تولید این استان در سامانه میز خدمت غیرحضوری اشاره کرد و گفت: یک هزار و 321 مورد از این درخواست‌‍ ها توسط حوزه‌های مختلف این اداره کل پاسخ داده شده و 86 مورد نیز در جریان است که طی روزهای اخیر ثبت شده و در روزهای آینده پاسخ داده خواهد شد.

وی بطور میانگین مدت زمان پاسخ به درخواست های ثبت شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی این استان را بین 2 تا 3 روز عنوان کرد و افزود: نحوه ثبت درخواست ارایه خدمات ارباب رجوع در سامانه میز خدمت غیرحضوری این اداره کل بدین شرح است که ابتدا متقاضی وارد سامانه ارتباط با مردم و در ادامه میزخدمت غیرحضوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس شده و درخواست خود را در حوزه های مرتبط کاری ازجمله مدیریت ،روابط کار،اشتغال،امور اجتماعی،تعاون ،بیمه بیکاری و ... را با درج مشخصات شخصی،شماره تلفن ،خلاصه درخواست و آپلود مستندات ثبت کنند.

وی ادامه داد: این تقاضا بطور مستقیم روی کارتابل مدیر مربوطه ارجاع و در ادامه مدیر هر بخش پاسخ داده و در صورت لزوم نیز به کارشناس مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

مدیر کل کار استان فارس اضافه کرد: در زمان ثبت درخواست ارایه خدمات، کد رهگیری به متقاضی ارایه خواهد شد که با استفاده از آن امکان مشاهده پاسخ درخواست نیز امکان پذیر است.

مختاری اظهار داشت: با شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه 98،فارس اولین استانی در سطح کشور بود که درخواست افزایش خدمات غیرحضوری به ارباب رجوعان را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و همچنین نخستین استانی بودیم که این زیرساخت را پیاده سازی و اجرایی کرد بگونه‌ای که از اولین روز سال 99 بستر کامل ثبت و پاسخ دهی به درخواست‌های غیرحضوری و الکترونیکی مردم در سطح استان پهناور فارس وجود داشت.

وی تاکید کرد: اطلاعات مدیریت های مختلف و ستادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات شهرستانی ازجمله اطلاعات تماس،ایمیل و شماره‌های آنها در فضای مجازی و واتساپ در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بارگذاری شد.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: با شیوع موج قوی و گسترده بیماری کرونا در سطح جامعه و ضرورت حفظ و صیانت از سلامت نیروی کار و تلاش در سطح این استان با عمل به شعار دولت الکترونیک و با تقویت زیر ساخت‌ها و ایجاد بسترهای لازم هرگونه خدمات از قبیل مشاوره های روابط کار و ثبت دادخواست (شکایت)،مشاوره و ثبت نام بیمه بیکاری، ثبت نام مشاغل خانگی، ثبت و تشکیل شرکت تعاونی،ثبت نام جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه و سایر خدمات دیگر به صورت تمام الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز