خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین:

به فردی توانمند، اعتدالگرا و کارآمد برای استانداری نیاز داریم

به فردی توانمند، اعتدالگرا و کارآمد برای استانداری نیاز داریم
کد خبر : ۹۷۰۷۷

ما به دنبال این نیستم چه کسی استاندار شود گرچه پیشنهاد‌های خود را ارایه می‌دهیم ولی به دنبال فردی توانمند، اعتدالگرا و کارآمد برای حل و پیگیری مشکلات استان هستیم.

ایلنا: نشست خبری نماینده مردم آبیک، البرز و قزوین در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در این نشست در حسینیه مرحوم آیت الله شالی درباره رای اعتماد به وزاری کابینه دکتر روحانی گفت: دفاع جانانه دکتر روحانی از زنگنه برای تصدی وزارت نفت باعث شد ایشان رای اعتماد بیاورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اظهار اینکه حضور مردم در ۲۴ خرداد ماه موجب حماسه سیاسی شد، افزود: آرایش سیاسی جدیدی در پی اختلاف اصولگرایان بعد از این انتخابات به وجود آمد.

وی در ادامه به مسئله شورای شهر قزوین اشاره کرد و گفت: در تایید صلاحیت‌های کاندیداهای شورای شهر حجت شرعی داشتیم.

حسینی اعلام کرد: کمیسیون نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر نمی‌تواند در مدت اندک پرونده ۱۰ هزار نفر را بررسی کند و این توقع غیرمعقول است و آقای لاریجانی نیز در یک جلسه غیر علنی از نمایندگان مجلس خواست برای افزایش مشارکت مردم، اکثریت افراد تایید صلاحیت شوند.

وی ادامه داد: ما به اینکه مراجع ۴ گانه هر کدامشان بدون مستندات خواستار رد صلاحیت فردی باشند تن ندادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تایید صلاحیت دو نفر از بانوان فعلی شورای شهر و بروز برخی شایعات نیز گفت: نه این دو نفر حامی من بودند و نه کاری برای حمایت کرده‌اند و نه قولی داده‌اند که من مدیونشان باشند و من در پرونده این دو نفر موردی پیدا نکردم که آنان رد صلاحیت شوند.

حسینی بیان کرد: حتی عده‌ای اطلاعات نادرست به امام جمعه محترم قزوین داده بودند و پیش ایشان هم عرض کردم اهل معامله نیستم و به حجت شرعی برای رد صلاحیت برخی‌ها نرسیدم ولی اگر شما به حجت شرعی رسیدید اعلام کنید.

وی خبرداد: فرماندار قزوین گزارش مبنی بر تخلف ۷ نفر از کاندیداهای شهر قزوین ارایه کردند که بعضا تا ۱۰ تخلف داشتند، ولی برای یک نفر خواستار رد صلاحیت شده بودند که ما هیچکدام را رد نکردیم.

نماینده مردم آبیک، البرز و قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص شائبه‌های بوجود آمده در رد صلاحیت «نینا سیاهکالی مرادی» اولین عضو علی البدل شورای اسلامی شهر بعد از انتخابات و نزدیک کردن یک اصولگرا به شورای شهر تصریح کرد: بعد از انتخابات براساس مدرکی به حجت شرعی برای رد صلاحیت ایشان رسیدیم و با توجه به شخصی بودن مساله که لزومی برای گفتن آن نمی‌بینم.

حسینی در خصوص تایید انتخابات شورای شهرهای بیدستان و محمود آباد نیز گفت: براساس گزارش وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌ها خرید و فروش رای از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان در برخی کاندیدا‌ها در بیدستان محرز بود که ما در قزوین ابطال کردیم ولی در ‌‌نهایت تهران تایید کرد و در بحث انتخابات محمود آباد نیز فرمانداری مستنداتی ارایه کرد که ۷۰۰ نفر از حوزه انتخابیه دیگر در این حوزه رای دادند، ولی هیات مرکزی تهران با توجه به نسبت جمعیتی محمود آباد انتخابات را تایید کرد.

وی در خصوص انتخاب استاندار آینده قزوین نیز گفت: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، انسان منطقی و اعتدالگرایی است و تحت تاثیر افراد قرار نمی‌گیرد و ایشان در کمیسیون قول دادند در انتخاب استانداران که دغدغه اکثریت نمایندگان مجلس بود علاوه بر توجه به سوابق فرد از نظر مشورتی نمایندگان آن استان و نماینده ولی فیقیه هم استفاده کند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قزوین با اعلام اینکه به دکتر روحانی گفتم که آقای عیلخانی مسئولیتی در استان قزوین ندارد که بخواهد در کار استان و عزل و نصب‌ها دخالت کند، تصریح کرد: ما به دنبال این نیستم چه کسی استاندار شود گرچه پیشنهاد‌های خود را ارایه می‌دهیم ولی به دنبال فردی توانمند، اعتدالگرا و کارآمد برای حل و پیگیری مشکلات استان هستیم.

حسینی بیان کرد: ما با کسی شوخی نداریم اگر استاندار بعدی از افراد تندرو باشند به دکتر روحانی هم گفته‌ام در مجلس و استان جلوی آن می‌ایستیم و برخورد می‌کنیم.

وی با اذعان به اینکه با استاندار فعلی ارتباطی ندارد گفت: استانداری فعلی توانایی برای پاسخگوی به تکاپوی و تلاش‌های نمایندگان استان برای افزایش بودجه ندارد و همراهی نیز ندارد.

وی در خصوص مشکل فسخ قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی در ۲ماه گذشته که منجر به نارضایتی بسیاری از شهروندان به ویژه کارگران مناطق محروم از بیمارستان دولتی شده است نیز گفت: من نامه‌ای به وزرای کار و آموزش پزشکی نوشتم و با حضور وزرای جدید از آنان موضوع را پیگیری می‌کنم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز