خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم

ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم
کد خبر : ۸۷۰۳۸۲

معاون آموزش و پرورش از ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در مراسم رونمایی از دستاوردهاب انقلاب اسلامی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رونمایی از چند طرح به مناسبت دهه فجر که صبح امروز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، گفت: دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی اجتماعی قابل سخن گفتن است.

وی ادامه داد: ایران جز ۱۷ کشور علمی جهان قرار دارد و به برکت انقلاب میزان با سوادی در کشور رشد پیدا کرده و عدالت اجتماعی، اقتصادی و آموزشی در کشور برقرار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کاهش سواد قبل انقلاب ۵۴ درصد بوده که در حال حاضر به ۷ درصد کاهش یافته است.  

وی گفت:  امسال تاسیس مدرسه طیف اوتیسم برای دختران در تهران تاسیس شده است و ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دختران استثنایی ایجاد شده است. رشته موسیقی برای افراد روشن دل به مدارس اضافه شده است.

حسینی افزود:  آموزش و پرورش  ۱۱ سیاست راهبردی از جمله توسعه عدالت، مناسب سازی، توسعه مشارکت ، جامعه پذیری، توان بخشی، تمرکز زدایی، نگاه دانش بنیاد، سامان دهی نیروهای انسانی و غیره دارد.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای برقراری عدالت آموزشی در ۷ محور فعالیت گسترده دارد و بیش ۱۵۳ هزار دانش آموزان و ۱۴ هزار مدرسه میزبان و ۴ هزار مدرسه پشتیبان در خدمت  این دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: ۲۵۶ مدرسه استثنایی با مشارکت خیرین در کشور ساخته شده است. ۷۱۰ مرکز آموزشی و توان بخشی بعد انقلاب راه اندازی شده است.

حسینی افزود: هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ۹۲ تا ۹۸ حدود ۴۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

این مسئول بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۳۹ هزار نفر از خدمات برنامه های حمایتی و مراکز مشاوره خانواده های دانش آموزان استثنایی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: طرح سنجش سلامت و عملکرد تحصیلی در راستای ارائه خدمات پرورشی و آموزشی به دانش آموزان استثنایی سال ۹۸ در کشور اجرایی شد.

به گفته حسینی؛ دوران پیش دبستانی با پوشش ۵۲ درصدی تحت طرح سنجش سلامت و عملکرد تحصیلی قرار گرفتند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: مراکز توان بخشی ویژه یادگیری مدارس استثنایی در ۷۵۲ منطقه  تهران در حال فعالیت هستند. این مراکز مکمل روند یادگیری دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری وجود دارند.

حسینی افزود: امکانات شهری برای افراد معلول در شهرهای کشور متاسفانه در سطح مناسبی قرار ندارد. مدرسه جعبه سیاه جامعه است در نتیجه مدارس استثنایی نیز باید به روزتر و با امکانات بهتری باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تحت حمایت و پوشش از  دانش آموزان استثنایی  ۸۲  نسبت به سال های اول پیروزی  انقلاب در صد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:  طرح ندای همراه و منزل محور برای دانش آموزان با سطح معلویت بالا و عدم حرکت فیزیکی در کشور اجرا می‌شود.

حسینی عنوان کرد: اموزش و پرورش استثنایی برای  والدین دانش آموزان استثنایی برنامه های خاصی دارد و آنها را تحت آموزش برای رفتار مناسب با این دانش آموزان داده می‌شود.

این مسئول آموزش و پرورش بیان کرد:  نهضت توان آموزشی برای دادن وسایل و امکانات دولتی و خصوصی و خیرین لازم برای پیشرفت درسی در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال نرم افزار فرهنگ زبان اشاره برای دانش آموزان کم بینا و نابینا در مدارس بین آنها توزیع شده است. سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۲ نرم افزار برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی تولید کرده است.

حسینی خاطر نشان کرد: در دهه فجر ۲۲ پروژه ورزشی، آموزشی و فرهنگی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان توسط  سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشود بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان در این سازمان اجرایی شد تا حق معلمان استثنایی به درستی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز