خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

آموزش ‌و پرورش به ‌شدت متأثر از مسائل اقتصادی است

آموزش ‌و پرورش به ‌شدت متأثر از مسائل اقتصادی است
کد خبر : ۷۵۱۳۱۴

وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش ‌و پرورش به ‌شدت متأثر از مسائل اقتصادی است و تا این مسائل حل نشود نمی‌توان به کیفیت دست پیدا کرد. باید باور کنیم که به نتایج و خروجی مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم مگر اینکه رویکردها در این باره تصحیح و مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با عنوان «رونق تولید با تدبیر و امید در گام دوم انقلاب»، اظهار کرد: در سال گذشته که سال حمایت از تولید کالای ایرانی نامگذاری شده بود آموزش‌وپرورش ازجمله دستگاه‌هایی بود که توانست گام‌های مؤثری بردارد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت آموزش‌وپرورش درباره حمایت از کالای ایرانی، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات بسیار خوبی را در زمینه تولید اسباب‌بازی و تجهیزات کمک‌آموزشی داخلی انجام داده است ؛ همچنین معاونت پرورشی و فرهنگی نیز نمایشگاه های مستمری در سراسر کشور برای فروش لوازم‌التحریر تولید داخلی برگزار کرد.

بطحایی با بیان اینکه امسال در استقرار این برنامه‌ها و رونق تولید گام‌های جدیدتری برداشته خواهد شد، گفت: در تابستان با توجه به ظرفیتی که در هنرستان‌ها داریم تولیداتی که منجر به فروش و بازاریابی شود را پیگیری خواهیم کرد و ازاین‌جهت کارهای خوبی را در راستای حمایت از تولید ملی می‌توان انجام داد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «کمیسیون اقتصادی مجلس همواره مشوق چنین برنامه‌ها و اقداماتی بوده است» ؛ گفت: اگر به  کمک و مساعدت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی نیاز داریم تا این مسیر را هموارتر کند باید سریعاً اقدام شود و همکاری و هماهنگی های لازم با مجلس صورت بگیرد تا بستر حقوقی لازم فراهم شود.

وی با بیان اینکه این عادت ناپسند وجود دارد که اکثرا نداشته ها را بیشتر از داشته‌ها مطرح می‌کنیم، تصریح کرد: در موضوع رونق تولید ملی، داشته‌ها را ببینیم و از امکانات و تجهیزات موجود به ‌خوبی استفاده کنیم و اگر نیاز به تسهیلات وجود دارد، پیگیر باشیم تا به اهداف موردنظرمان دست پیدا کنیم.

مدارس  دو استان گلستان و لرستان بازگشایی‌شده و در استان خوزستان در ۹منطقه مدارس به دلیل اسکان هم‌وطنان در مدارس بازگشایی نشده است

بطحایی تأکید کرد: آموزش ‌و پرورش به ‌شدت متأثر از مسائل اقتصادی است و تا این مسائل حل نشود نمی‌توان به کیفیت دست پیدا کرد. باید باور کنیم که به نتایج و خروجی مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم مگر اینکه رویکردها در این باره تصحیح و مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان بابیان اینکه سیل اخیر بر آموزش‌ و پرورش هم اثر گذاشته است، گفت: از هم‌وطنان خودم که در تسکین آلام ساکنان مناطق سیل‌زده بسیار تلاش کرده اند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع خسارت های سیل در آموزش و پرورش گفت: مدارس  دو استان گلستان و لرستان بازگشایی‌شده است و دانش آموزان به مدرسه‌رفته‌اند و در استان خوزستان  هنوز در ۹منطقه مدارس بازگشایی نشده است که بخشی از این عدم بازگشایی به دلیل اسکان هم‌وطنان در مدارس است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش ساختار موقتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده تعریف‌شده است تا رفع آلام هم‌وطنان سیل‌زده سریع‌تر انجام شود. همچنین در این ساختار تعدادی استان معین تعیین‌شده است تا کمک‌های لازم در امور مختلف را به استان‌های سیل‌زده انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز