خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد:

شکایت اعضای شوراهای شهر در خصوص انتخابات نظام مهندسی

شکایت اعضای شوراهای شهر در خصوص انتخابات نظام مهندسی
کد خبر : ۳۱۶۱۹۸

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز با انبوهی از شکایات مواجه هستیم که مشروعیت انتخابات نظام مهندسی را زیر سوال می‌برد، گفت: در حال حاضر شکایاتی از شوراهای شهر به دیوان عدالت اداری صورت گرفته است، زیرا برابر قانون عضویت در شورا و همچنین عضویت در نظام مهندسی شغل محسوب نمی‌شود؛ بنابراین استدلال دو شغله بودن در این موضوع درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور (سخنگوی شورای شهر تهران) در نشستی خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری مراسم اربعین اعضای شورا پیشنهادی را به صورت دو فوریتی مطرح کردند تا بر این اساس شهرداری مجوز داشته باشد، مقدمات برگزاری این مراسم را فراهم و امور رفاهی و خدمات شهری را به مسیر زائران کربلا ارائه دهد. جزییات برنامه‌ها در جلسه روز سه‌شنبه یا یکشنبه هفته آینده مطرح خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر همچنین در خصوص اعتباری که برای برگزاری این مراسم اختصاص داده شده است، گفت: هنوز در خصوص اعتبار صحبتی نشده، اما سال گذشته شهرداری حدود 5 میلیارد تومان برای ارائه خدمات رفاهی به زائران کربلا اختصاص داده بود.

تقی‌پور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای شورا برای حضور در انتخابات نظام مهندسی منع شده‌اند، آیا شکایتی در این باره صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: بحث انتخابات نظام مهندسی بحث مهمی است و کوتاهی مهندسان ناظر، اثبات شده و خیلی از تخلفات صورت گرفته مربوط به ناظران است.

وی با تاکید بر اینکه همه مهندسان واجد شرایط می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند، گفت: ما امسال بخشنامه‌ای را از وزیر مسکن داشتیم مبنی براین که اعضای شورا نباید در انتخابات کاندیدا شوند پس از این بخشنامه آقایان دنیامالی و چمران نسبت به این موضوع اعتراض کردند و علیرغم اعتراضات و شکایات اعضاهای شورای استان‌ها و شهرستان‌ها، این انتخابات با اشکالات زیادی برگزار شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز با انبوهی از شکایات مواجه هستیم که مشروعیت انتخابات  نظام مهندسی را زیر سوال می‌برد، افزود: در حال حاضر شکایاتی به دیوان عدالت اداری صورت گرفته است برابر قانون عضویت در شورا و همچنین عضویت در نظام مهندسی شغل محسوب نمی‌شود؛ بنابراین استدلال دو شغله بودن در این موضوع درست نیست.

 تقی پور ادامه داد: امیدوارم با تسریع در رسیدگی به شکایات توسط دیوان عدالت اداری و همچنین نامه‌ای که از شورای عالی استان‌ها ارسال شده امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود. به غیر از سه استان مابقی استان‌ها در خصوص برگزاری انتخابات دچار مشکل شده‌اند.

وی همچنین درباره جریمه قطع درختان توسط مالکان ساختمان‌ها توضیح داد و گفت: بعضاً جغرافیای زمین به شکلی است که بالاجبار قسمتی از ملک یا  ورودی پارکینگ‌ها روبروی درختان قرار می‌گیرد. قانونی که در حال حاضر وجود دارد این اجازه را نمی‌دهد که ملک به گونه‌ای ساخته شود که منجر به قطع درختی شود و باید با جابجایی، درختان به حیات خود ادامه دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: امروز یک موردی داشتیم که ورودی پارکینگ مقابل درخت قرار گرفته بود و منجر به قطع یک درخت می‌شد و مصوب شد که جریمه 5 برابری از مالک اخذ شود چرا که راه دیگری به غیر از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فضای شورا نسبت به فضای سبز و نگه‌داشت آن مثبت و حمایتی است، تصریح کرد: البته به هر صورت ساخت و ساز ضرورت زندگی شهری است. قانونی که در حال حاضر وجود دارد توسط شورا تدوین نشده بلکه قانون مجلس است و شورا تنها جداول جریمه را تغییر داده است.                                                                                                                

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز