خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:

روشنایی معابر از حقوق عامه است/ خاموشی معابر موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات می‌شود

روشنایی معابر از حقوق عامه است/ خاموشی معابر موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات می‌شود
کد خبر : ۱۵۶۹۳۹۹

رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اعمال طرح خاموشی معابر بزرگراهی در شب و ساعات تاریکی هوا، علاوه بر تشدید بی نظمی ترافیک، موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات و تشدید خسارت جانی و مالی وارده به حادثه دیدگان می‌شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مصطفی زینی وند در گفت‌وگویی اظهار کرد: روشنایی معابر یکی از حقوق عامه است و به منظور کاهش تصادف رانندگی باید از قطع برق ابن معابر جلوگیری کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برابر تحلیل های صورت گرفته، بزرگراه‌های شهر تهران ۶۱ درصد از تصادفات فوتی هشت ماه منتهی به آبان امسال این شهر را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، ۵۷ درصد از این تصادفات نیز در شب و ساعات تاریکی هوا بوقوع پیوسته است لذا با در نظر گرفتن هزینه‌های اقتصادی هر متوفی سوانح رانندگی برای کشور (بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال)، تبعات و هزینه‌های کاهش ایمنی با اجرای طرح خاموشی معابر (جهت جبران ناترازی انرژی)، قابل توجه و تامل است.

سرهنگ زینی وند اضافه کرد: ضروریست مدیریت مصرف انرژی به روش‌های دیگری برنامه ریزی شود تا کمترین تبعات منفی را برای ایمنی تردد شهروندان در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قیمت گذاری و ایجاد محدودیت‌های مصرف از جمله راهکارهایی است که به منظور جبران ناترازی انرژی وضع و اجرایی شده و طرح خاموشی و قطع برق معابر نیز از جمله این اقدامات است ولی بدلیل اینکه حجم بالایی از سفرهای ساعات اوج ترافیک شامگاهی، سفرهای بازگشت شهروندان به خانه بوده و بدلیل خستگی رانندگان، زمان عکس العمل طبیعی این طیف از کاربران ترافیک از پنج ثانیه به حدود ۲.۵ ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش پلیس راهور پایتخت، وی تاکید کرد: اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی سبب عدم رؤیت به موقع مخاطرات راه می‌شود و این طرح بسیار خطر آفرین است.

به گفته وی، یکی از مهمترین عوامل ارائه سطح سرویس مطلوب و ایمن برای رانندگان، روشنایی معابر و آشکارسازی موانع متحرک از قبیل؛ وسایل نقلیه عبوری و عابرین پیاده و همچنین موانع ثابت خطر آفرین واقع در میانه و یا حاشیه راه‌ها از جمله؛ پایه پل‌های عابر پیاده و یا پل‌های غیر همسطح، پایه تابلوها، تیرهای برق، درختان است تا رانندگان بتوانند در فاصله مناسب و بدون دریافت شوک ناشی از رؤیت دیرهنگام خطر، واکنش و عکس العمل مناسب را از خود نشان داده و بدون برهم زدن نظم ترافیک و ایجاد خطر برای خود و دیگران به مسیرشان ادامه دهند.

سرهنگ زینی وند گفت: علاوه بر اینکه با قطعی برق تقاطعات بخصوص در ساعات تاریکی هوا که موجب افزایش بی نظمی ترافیک و کاهش ایمنی تردد شهروندان خواهد شد بشدت مخالفیم، با اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی هم به همان میزان مخالف هستیم و معابر بزرگراهی، زیرساخت جابجایی سریع وسایل نقلیه بوده و می‌بایست در بالاترین سطح از تمهیدات ایمنی، به رانندگان ارائه سرویس کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز