خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش نماینده مجلس به عدم پذیرش داوطلبان کد ۶ دانشگاه فرهنگیان

واکنش نماینده مجلس به عدم پذیرش داوطلبان کد ۶ دانشگاه فرهنگیان
کد خبر : ۱۵۴۶۹۴۶

رییس کمیته‌ آموزش عالی و پزشکی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به عدم پذیرش داوطلبان کد 6 دانشگاه فرهنگیان واکنش نشان داد.

سید ابوالحسن مصطفوی، رییس کمیته‌ آموزش عالی و پزشکی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دلایل عدم پذیرش داوطلبان کد ۶ دانشگاه فرهنگیان و در پاسخ به این سوال که تعداد زیادی از داوطلبان به مصاحبه دعوت شده‌اند، اما بعد از مرحله مصاحبه به آن‌ها گفته شده که تحت عنوان کد ۶ قبول نشده‌اند. دلیل این شکل از رد شدن داوطلبان چیست؟ گفت: دانشگاه فرهنگیان کاری کرده‌ که نباید می‌کرده‌ است. چرا چند برابر ظرفیت پذیرش، داوطلب به مصاحبه دعوت کرده‌اند؟ در این شرایط مجبور می‌شوند، تعداد زیادی را در گزینش رد کنند که انگی هم به آن‌ها می‌خورد. بالاخره به آن‌ها می‌گویند شما در گزینش رد شده‌اید. ما نیز به این موضوع اعتراض داریم. در شرایط فعلی وقتی تعداد زیادی از افراد را مجبورید رد کنید، بالاخره باید چیزی بگویید؛ کد ۶ و…مشکل این است افرادی که تصمیم‌گیرنده این تصمیمات هستند، اکنون در دسترس نیستند.

وی گفت: چه در جلسه ۱ آبان و چه جلسه چند روز گذشته با وزیر صحبت کردم و گفتند این مسئله در دست بررسی است و باید با شورای عالی انقلاب فرهنگی به تفاهم برسند تا مشکل همه یا برخی از این دوطلبان معلمی رفع شود.البته الان هم مسئولین اجرایی مقاومتی در برابر پذیرفتن انتقادات به مشکلات پیش‌آمده ندارند و در پی حل مشکل هستد.

واکنش به محدودیت سنی پذیرش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

مصطفوی به مسئله محدودیت سنی پذیرش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ی یکم آبان، در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان، به شدت اعتراض کردم این روند به هیچ‌وجه روند درستی نیست. وقتی که می‌خواهند معلم استخدام کنند سقف سنی ۴۰ سال است و وقتی که بنا به پذیرش دانشجوست، این سقف ۲۴ سال می‌شود.فرض کنیم کسی به دلیلی مثل بیماری یک سال از روند تحصیل یا شرکت در آزمون بازمانده است. آیا فردی که یک سال بیمار بوده و نتوانسته شرکت کند، نباید در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته و معلم شود؟ یا اگر آینده‌نگر باشیم بدیهی‌ است که در نسل‌های بعد هم مشکل خواهیم داشت، فرض کنید خانواده‌هایی که در زمان کرونا فرزندان‌شان را به مدرسه نفرستادند، این‌ها نسل‌های بعد داوطلبانند آیا به خاطر سقف سنی نباید بتوانند معلم شوند؟

وی ادامه داد: ۱۶ سال تفاوت بین سن پذیرش و سن استخدام غیرمنطقی به نظر می‌رسد. البته رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفته است که یک کارگروه برای بررسی این مسئله تشکیل داده‌اند و بناست با بررسی لازم این سقف سنی را افزایش دهند. بالاخره واقعیت این است که داوطلبان در این زمینه مشکل دارند و مردم نسبت به این موضوع معترض هستند.

تعیین‌تکلیف مربیان پیش‌دبستانی تا مهر ۱۴۰۴

عضو کمیسیون آموزش مجلس سپس به مسئله‌ی مربیان پیش‌دبستانی مدارس پرداخت و گفت: مسئله‌ی دیگری هم که باز مطرح است، در مورد تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی‌هاست که این نیز باید روشن شود که آیا وزارت آموزش و پرورش این نیروها را می‌خواهد یا خیر؟ اگر نمی‌خواهد، باید به آن‌ها بگویند و اگر می‌خواهند، باید تکلیف این افراد را مشخص کنند. در این رابطه کمیسیون آموزش نیز یک ابلاغ یا یک دستورالعملی به وزیر داده است که تا مهر ۱۴۰۴ این افراد را تعیین تکلیف کند. اگر نیاز به استخدام دارند، اعلام کنند و اگر نیاز ندارند هم همین حالا اعلام کنند. ما این مسائل را مطرح و با رئیس‌جمهور و وزرا صحبت کرده‌ایم. آخرین پاسخ آن‌ها این بود که این موضوع در حال بررسی است تا به توافقی با شورای انقلاب فرهنگی برسند و مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز