خبرگزاری کار ایران

۱۶ شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان در فرایند بورسی شدن

۱۶ شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان در فرایند بورسی شدن
کد خبر : ۱۵۴۴۸۸۳

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از افزایش چشمگیر سود خالص هلدینگ‌های این صندوق در پایان سال مالی منتهی به 31 شهریور 1403خبر داد و اعلام کرد: جمع سود خالص حسابرسی نشده درون گروهی هلدینگ‌ها (سود تلفیقی) برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این صندوق با افزایش 60 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل به بیش از 61 هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی از افزایش چشمگیر سود خالص هلدینگ‌های این صندوق در پایان سال مالی منتهی به 31 شهریور 1403خبر داد و اعلام کرد: جمع سود خالص حسابرسی نشده درون گروهی هلدینگ‌ها (سود تلفیقی) برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این صندوق با افزایش 60 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل به بیش از 61 هزار میلیارد ریال رسید.

احمدی اظهار داشت: طی سال مالی 1403 شاهد بزرگترین طرح ساماندهی شرکت‌های صندوق بودیم که از جمله آنها می‌توان به تجمیع شرکت‌های پتروشیمی دنا و سبلان، اجرای فرآیند واگذاری سهام پتروشیمی‌ کیان، واگذاری شرکت‌های پتروشیمی پردیس آذربایجان و پتروالفین فناوران و اقدام برای انحلال 25 شرکت غیرسودآور اشاره کرد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف صندوق اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه رویکرد ما در حوزه مسکن این است که شرکت آلوپن بتواند در تکمیل زنجیره ارزش در حوزه ساختمانی و مسکن و مستغلات در هلدینگ ساختمانی و کل گروه نقش‌آفرینی نماید.

احمدی به ایجاد هلدینگ صنعتی و معدنی به منظور ساماندهی حوزه‌های کسب‌وکار و ورود به صنایع پربازده اشاره کرد و گفت: نتایج بسیار خوبی به لحاظ سودآوری و جهت ‌دهی به سرمایه‌گذاری‌های جدید حاصل شده است.

احمدی با اشاره به تاریخچه فعالیت ماشین‌سازی و چالش‌های مختلف این ابرصنعت‌ساز کشور بویژه بحران‌های کارگری گذشته تصریح کرد: در یک سال گذشته با تغییر رویکرد و برنامه ریزی جامع و اقدامات اثربخش ماشین‌سازی اراک به شرایطی رسید که توانست با مهندسی معکوس دستاوردهای چشمگیری به دست آورد.

وی افزود: ماشین‌سازی با تولید رآکتورهای فوق سنگین تولید متانول برای اولین بار در کشور، جایگاه خود را احیا کرده و با امضای 20 همت قرارداد توانسته است اعتماد شرکا و سهامداران را دوباره جلب کند. همچنین پروژه‌های مشترک با پتروشیمی سبلان و سیراف در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی این شرکت که با چالش‌هایی مواجه بود، تدابیری اندیشیده شد که امنیت شغلی و پرداختی کارگران سامان دهی شود.

۱۶ شرکت صندوق در فرایند بورسی شدن/ شفافیت و اجرای طرح ارزش مالکانه

احمدی درخصوص راهبرد بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق در دوره جدید گفت: علیرغم شرایط سختگیرانه بورس برای ورود شرکت‌های جدید همچون سودآوری مستمر طی سه سال و محدودیت های قانونی و با وجود آن که حوزه‌های کسب و کار ساختار نظارتی نداشته و بیش از حد گسترده بوده و تعدادی از شرکت‌های صندوق هم کاغذی بودند، خوشبختانه با همت ارکان و بخش‌های مختلف صندق 16 شرکت در فرایند ورود به بورس قرار گرفتند که کارهای پیش پذیرش  9 شرکت انجام شده است.

وی افزود: در راستای پاسخ به مطالبات طولانی‌مدت اعضای صندوق برای اجرای طرح ارزش مالکانه، شرکت سرمایه‌گذاری سهند با پرتفوی 20 هزار میلیارد ریالی موفق به اخذ پذیرش در بورس شده که جلسه پیش پذیرش هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان، لیزینگ و رفاه فرهنگیان، هلدینگ ساختمانی معلم و آلوپن نیز انجام شده است. شرکت بازرسی مهندسی ایران و مفنا آماده برگزاری جلسه پذیرش بورس هستند.

احمدی خاطرنشان کرد در طول یک سال اخیر حدود 60 جلسه کمیته عالی ارزش مالکانه به منظور پیگیری و اجرای دقیق طرح ارزش مالکانه که متعلق به فرهنگیان عزیز می باشد برگزار شده است.

افزایش 51 درصدی مبالغ استردادی به اعضای بازنشسته

مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به روند مثبت پرداختی‌ها به بازنشستگان عضو صندوق گفت طی سال مالی اخیر شاهد افزایش 51 درصدی مبالغ سهم الشرکه بازنشستگان نسبت به دوره مشابه قبل بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با جلب اعتماد فرهنگیان میزان واریزی اعضا به صندوق نیز حدود 20درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی همچنین از کاهش زمان واریزی سهم‌الشرکه اعضا از 90 روز به 20 روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات آنها در سیستم صندوق خبر داد و گفت: زمان تسهیم و تادیه سود سالانه از 6 ماه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

مدیرعامل صندوق با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پرونده‌های حقوقی گفت: برنامه عملیاتی حقوقی ویژه شرکت‌های صندوق برای نخستین بار تدوین و ابلاغ گردید و به منظور توانمندسازی حقوقی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها کارگاه‌ها و دوره های تخصصی آموزشی حقوقی برگزار شده است.

احمدی افزود: بسیاری از پرونده‌های سنوات گذشته پیگیری جدی شد و به نتایج بسیار خوی انجامید که از جمله آنها تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری وضعیت کشتی‌های دلیا و لیانا شرکت سیتکو به ارزش 17 میلیون یورو، حل و فصل پرونده سنواتی مطالبات پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به ارزش 10 میلیون یورو، حل و فصل  و تعیین تکلیف پرونده‌ سنواتی مطالبات از پتروشیمی مرجان در جهت تامین منافع هلدینگ  و وصول مطالبات از محل اجرای احکام یا حل اختلافات قراردادی بانک سرمایه به ارزش حدود 3 هزار میلیارد تومان بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یکی دیگر از اقدامات مهم سال مالی اخیر را ایجاد شفافیت مالی ذکرکرد و گفت: به منظور یکپارچگی سازمانی و افزایش انضباط مدیریتی و کنترلی برای اولین بار سامانه جامع نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد با نام (پنجره) با استفاده از ظرفیت شرکت پژوهش و نوآوری طراحی و ایجاد گردید که تاکنون حدود 13 هزار سند در آن بارگزاری شده است.

وی افزود: علاوه بر پنجره، چندین سامانه کنترلی، ارزیابی و بانک اطلاعات در دست طراحی است که می‌تواند به نظام‌بخشی و شفاف‌سازی مجموعه صندوق در همه زمینه‌ها کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز