خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

آسیب‌های جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی/ لوزم جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد

آسیب‌های جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی/ لوزم جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد
کد خبر : ۱۵۹۹۷۲۱

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به آسیب‌های ناشی از جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی اشاره کرد و خواستار جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد و مسیرهای صحیح در نظام تعلیم‌ و تربیت شد.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و سوادآموزی استان‌ها که به میزبانی سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری بین سازمان‌ها در وزارت آموزش‌وپرورش، این رویداد را تاریخی دانست و بیان کرد: این همکاری می‌تواند فارغ از جزیره‌ای عمل‌کردن به تحقق اهداف مشترک کمک کند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بر اهمیت نقش خانواده در ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان تأکید کرد و به پژوهش‌های بین‌المللی و داخلی، از جمله مطالعات تیمز و پرلز، اشاره کرد که در آن دانش‌آموزانی به ارائه  گزارشاتی پرداختند که از طریق خانواده‌هایشان به منابع یادگیری دسترسی دارند.

 وی افزود: نتیجه این گزارش نشان داد فرزندان دارای والدین در ارتقای دانش آموزان خود مؤثر هستند و فرزندانشان نمرات بالاتری نسبت به افرادی که این شرایط را ندارند کسب نموده اند. 

 وی همچنین به نظریه سرمایه فرهنگی اشاره کرد و سه مؤلفه سواد، منابع فرهنگی و رفتارهای فرهنگی خانواده‌ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: طرح حامی که در حال اجراست، به دنبال ارتقای سواد خانواده‌ها و مشارکت آن‌ها در یادگیری دانش‌آموزان است. 

 حکیم‌زاده به اهمیت همکاری خانواده‌ها با مدارس و نقش آن‌ها در ارتقای کیفیت آموزش و همچنین به مشکلاتی که خانواده‌های کم‌سواد یا بی‌سواد با آن مواجه هستند، پرداخت و بر لزوم ایجاد برنامه‌های هدفمند برای سوادآموزی اشاره کرد.

 وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بی‌سوادی احساس عدم توجه و امنیت می‌کنند و این موضوع می‌تواند مانع از مشارکت آن‌ها در فرایند آموزشی فرزندانشان شود.

 وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها در مدرسه حضور داشته باشند، این امر تأثیر مثبتی بر خودپنداری دانش‌آموزان خواهد داشت.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به آسیب‌های ناشی از جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی اشاره کرد و خواستار جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد و مسیرهای صحیح در نظام تعلیم‌وتربیت شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم‌زاده به اهمیت نقش مدرسه به‌عنوان مرکز تربیتی محله و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری خانواده‌ها پرداخت و به لزوم همکاری و هم‌افزایی در این راستا تأکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز