خبرگزاری کار ایران

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند رسیدسازهای جعلی تلفن همراه

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند رسیدسازهای جعلی تلفن همراه
کد خبر : ۱۵۳۷۶۲۶

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به دستگیری 16 متهم که بیش از 80 میلیارد ریال از طریق رسیدسازهای جعلی اخاذی کرده بودند، گفت: شهروندان مراقب ترفند این کلاهبرداران باشند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "محمد شریفی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی کلاهبرداری و جعلی بودن رسیدهای ارائه شده از سوی جاعلان که در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 16 نفر از متهمان اصلی که بیش از 80 میلیارد ریال اخاذی کرده بودند دستگیر و پس از صدور قرار قانونی تحویل زندان شدند.

وی در این خصوص ضمن توصیه به شهروندان افزود: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی داده وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می گیرد،کذب می باشد و شما می توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید کاغذی عابر بانک یا شبا می نماید و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، اعتماد نکنید بلکه می توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید، به رفتارهای غیرمتعارف (پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول) حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله کنید.

 سرهنگ "شریفی" همچنین تصریح کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی و یا با ارائه رسید کاغذی عابر بانک و شبا می کند و در ادامه پیامک واریز وجه نیز برای تلفن همراه شما ارسال می شود، دقت فراوانی در بررسی و احراز اصالت سرشماره بانک مربوطه داشته باشید. ضمناً شما می توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز