خبرگزاری کار ایران

وجود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر در کشور

وجود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر در کشور
کد خبر : ۱۵۲۱۰۹۱

​معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین ماموریت‌های ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در جلسه شورای معاونان با اشاره به ساختار معاونت آموزش ابتدایی و کارشناسی‌های مختلف آن اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی در این معاونت، عدم توازن بین ساختار استانی و ستادی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر داریم که خوشبختانه طی دو سال گذشته در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش به معلمان این بخش اضافه شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: مهم‌ترین ماموریت‌های ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.

طریفی با بیان اینکه آموزش عمومی و آموزش نیمه تخصصی وظیفه آموزش و پرورش است، گفت: ثبت‌ نام دانش‌آموزان تقریبا انجام شده و فقط بحث ثبت‌ نام اتباع است که با هماهنگی مرکز امور بین الملل با وزارت کشور در حال پیگیری است.

وی پوشش واقعی در آموزش ابتدایی را ۹۸ درصد دانست و تصریح کرد: توانمندسازی نیروی انسانی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تقویت مدارس عشایری، استقرار برنامه نظام دوری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله اقدامات معاونت آموزش ابتدایی بوده است.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ساختار مدارس، راهبران مدارس، گروه‌های آموزشی از جمله مواردی است که باید به روزرسانی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اظهار کرد: سازماندهی معلمان به شکل راهبردی و توانمندسازی معلمان، مهم‌ترین مواردی است که در دست اقدام داریم البته تقویت گروه‌های آموزشی و دانش‌آموزان لازم‌التوجه هم مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز