وجود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر در کشور
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین ماموریتهای ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.
به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در جلسه شورای معاونان با اشاره به ساختار معاونت آموزش ابتدایی و کارشناسیهای مختلف آن اظهار کرد: یکی از چالشهای اساسی در این معاونت، عدم توازن بین ساختار استانی و ستادی است که باید اصلاح شود.
وی افزود: ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر داریم که خوشبختانه طی دو سال گذشته در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش به معلمان این بخش اضافه شدهاند.
معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: مهمترین ماموریتهای ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.
طریفی با بیان اینکه آموزش عمومی و آموزش نیمه تخصصی وظیفه آموزش و پرورش است، گفت: ثبت نام دانشآموزان تقریبا انجام شده و فقط بحث ثبت نام اتباع است که با هماهنگی مرکز امور بین الملل با وزارت کشور در حال پیگیری است.
وی پوشش واقعی در آموزش ابتدایی را ۹۸ درصد دانست و تصریح کرد: توانمندسازی نیروی انسانی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تقویت مدارس عشایری، استقرار برنامه نظام دوری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله اقدامات معاونت آموزش ابتدایی بوده است.
طریفی حسینی خاطرنشان کرد: آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ساختار مدارس، راهبران مدارس، گروههای آموزشی از جمله مواردی است که باید به روزرسانی شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اظهار کرد: سازماندهی معلمان به شکل راهبردی و توانمندسازی معلمان، مهمترین مواردی است که در دست اقدام داریم البته تقویت گروههای آموزشی و دانشآموزان لازمالتوجه هم مدنظر قرار گرفته است.