خبرگزاری کار ایران

سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عراق

سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عراق
کد خبر : ۱۵۱۸۴۳۶

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به منظور شرکت در مراسم باشکوه اربعین و بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز وارد شهر نجف اشرف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در صدر هیئتی به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی و  بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز وارد شهر نجف اشرف شد.

 سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مدیران  بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را در این سفر همراهی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بدو ورود به فرودگاه نجف مورد استقبال مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق و نجف، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و کنسولگری کشورمان در نجف قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در فرودگاه نجف در گفتگویی به اهداف این سفر اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد تردد زائرین امسال روانتر است.

 وی با اشاره به فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری درعتبات عالیات، اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی و تسهیل زیارت زائرین در برنامه هایی از جمله مناسبت های مذهبی همچون اربعین حسینی، عاشورا و عرفه را از آن جمله عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برنامه های امسال در اربعین در چارچوب مسئولیت های بعثه و سازمان حج درعتبات عالیات به صورت مناسب تدوین شده و درحال برگزاری است.

وی افزود: درایام اربعین کارگزاران سازمان حج و زیارت در قالب نیروهای داوطلب بعنوان خدمتگزاران زائران حسینی از استان های مختلف به عراق آمده اند که در این سفر ضمن خداقوت و خسته نباشید به آنان از نحوه ارائه  خدمات بازدید خواهیم کرد.

وی شرکت در چند همایش در نجف و کربلا و دیدار با مسئولان و شخصیتهای عراقی در نجف، کربلا، کاظمین، بغداد و سامرا را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و افزود: برنامه های متنوعی در موسم اربعین با تلاش کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین وهمکاری نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشورمان در شهرهای نجف و کربلا برگزار می شود و با همکاری نهادها، ارگان ها و سازمان های مختلف و کمیته فرهنگی اربعین  برنامه های خوبی برای بهره مندی معنوی بیشتر زائران تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به محور برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در داخل و عراق در سالهای گذشته ادامه داد: در این سفر ضمن بررسی  نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین در واحد راهنمایی و امور گمشدگان، بیمه و مرکز پزشکی حج و زیارت، راهکارهای ارائه بهتر و بیشتر خدمات و سطح همکاری ها شناسایی خواهد شد و ضمن توجه به چگونگی کاستن از آسیب ها و ارائه پشتیبانی های لازم، برنامه هایی را که نیاز به پیگیری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای برگزاری بهتر دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز