۹۹ درصد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک ایرانی هستند
استاندار نجف و هیئت همراه به منظور تبادل نظر و تجربیات با مدیران حوزه حملونقل شهرداری تهران دیدار کردند.
به گزارش ایلنا، نشست مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری تهران و استاندار نجف و هیئت همراه روز -پنجشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۳- به منظور انتقال تجارب برگزار شد.
شهریار افندیزاده، رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست گفت: در شهر تهران ۷ خط مترو وجود دارد و بناست که تا سال ۱۴۰۸ به ۱۱ خط برسد. در بخش اتوبوسرانی نیز برنامهریزی صورت گرفته است که به ۶ هزار اتوبوس برسیم. در بخش تاکسی هم بالغ بر ۲۰ هزار تاکسی اضافه خواهد شد. با توجه به رشدی که شهر تهران در شبکه معابر انجام شده است، بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم که این عدد تا حدود ۵۵۰ کیلومتر اضافه خواهد شد.
وی افزود: طرح جامع حملونقل شهر تهران نیز تبیین شده است و تا افق ۱۴۲۰ برنامهریزی صورت گرفته است تا شهر تهران بتواند نسبت به ظرفیتهایی که دارد، پاسخگو باشد.
حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای این شرکت اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در شرکت کنترل ترافیک افزایش ایمنی و مدیریت بهتر شبکه معابر است. پروژه توسعه سامانه هوشمند حملونقل ترکیبی از جمله پروژههای نوینی است که در دوره اخیر مدیریت شهری آغاز شد. ما پیشبینی میکنیم که ۳۰ درصد سهم حملونقل عمومی را ظرف ۲ سال آینده به عدد ۵۰ برسانیم که کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش زمان سفر و... را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ابزارهایی که در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک به عنوان رصد جریان ترافیکی وجود دارند؛ حاصل حدود ۳۰ سال تجربه دانشگاهیان و صاحب نظران ایرانی این حوزه است، گفت: تقریبا ۹۹ درصد این تجهیزات ایرانی هستند که میتوانند در ایام اربعین و حضور زائرین کشورهای مختلف در گردهمایی مسلمین برای مدیریت شهری نجف کمککننده باشند.
به گزارش شهر، برادران در پایان گفت: ما میتوانیم سامانهای را برای شهر نجف تعریف کنیم که بدون نصب زیرساخت نیاز اولیه را در این حوزه برآورد کند و با استفاده از آن شروع به جمعآوری دیتا کنیم و وضعیت ترافیک نجف را به شما ارائه دهیم. پس از یکسال نیز با نصب تجهیزات لازم به شما کمک کنیم.
یوسف مکی استاندار نجف نیز در این نشست با بیان اینکه ما با توجه به شرایط شهر نجف دو راهحل پیش روی داریم گفت: ما به دنبال ساخت شهر جدیدی در کنار شهر قدیمی نجف هستیم که درنهایت این دو شهر را با مترو به یکدیگر متصل کنیم. یکی از فواید این سفر نیز این است که میتوانیم از حوزه مترو شهر تهران تجربیات لازم را کسب کنیم.
وی افزود: ما مشکلاتی در تقاطعها و چهارراهها داریم که در این خصوص نیازمند هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم ۹۰ درصد مشکلات را رفع کنیم.