فرماندار تهران:
لزوم رویکرد اقناعی در بهینه سازی سیستم برق بازار تهران / مواد اشتعالزا خارج شود
فرماندار تهران با تاکید بر اینکه روند ایمن کردن سیستم برق بازار پایتخت در حال انجام است، گفت: این روند باید با رویکرد اقناعی باشد البته بازاریان همراه و همیار اجرای این طرح هستند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی بازار به لحاظ سیم کشی برق و مشکلات فرارو افزود: یک سری کارهای عمومی مثل ایمنی در پستهای برق، برق رسانی و سیم کشی تا جلوی درب مغازهها، حجرهها و پاساژها توسط اداره مربوطه به خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: نکته بعدی سیم کشی و برق داخل خود مغازهها است که برخی فرسوده شده و وقتی یک جایی حداقل بیش از ۵۰ سال قدمت داشته باشد نیاز دارد که سیستم سیم کشی و برق رسانی آن اصلاح شود.
قیومی افزود: شرکت برق منطقهای در این راستا تلاش خوبی کرده و کمک کار بوده اما خود بازاریان هم باید بخواهند و در نوسازی و ایمن سازی همکاری و مشارکت کنند.
فرماندار تهران تاکید کرد: در بازدیدی که از بازار تهران داشتیم، شاهد تلاشهای شرکت برق در جاهایی که وظیفه داشت، بودیم که بسیار فعال بود اما گاهی اوقات معضلاتی پیش میآید که البته پیچیده نیست و قابل حل است.
وی با بیان اینکه موضوع بیشتر بحث اقناعی است، گفت: باید تبیین شود که نوسازی و ایمن سازی و بهینه سازی سیستم برق بازار چه مزایایی برای مغازهداران دارد، بطوریکه یک اتصالی ساده برق، منجر به ایجاد حریق شده و عواقب جبران ناپذیری از جمله ضررهای جانی و مالی به همراه دارد.
قیومی یادآور شد: بافت بازار تهران، سنتی است و معابر آن اجازه ورود دستگاههای خدمات رسان از جمله آتش نشانی و اورژانس را نمیدهد و قبلا هم شاهد بودیم که دردسرهای حریق در بازار چه خسارتی به بازاریان وارد کرده، از این رو کسبه و اصناف این منطقه باید دست بدست هم بدهند تا ایمنی بازار افزایش یابد.
وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تولیدات اشتعال زا، مواد شیمیایی و آتشزا باید به صورت کلی از بازار تهران خارج شود، گفت: در بازدید از بازار کفاشها و مشاهده شرایط آن به گفته کارشناسان با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم.
قیومی بار دیگر بر بهینه و ایمن سازی سیستم برق بازار تاکید کرد و افزود: این مهم بدون هماهنگی، همیاری و همکاری کسبه میسر نیست و البته که رویکرد هم باید اقناعی باشد چرا که بازاریان همواره همراه هستند و مشکل غیر قابل حلی هم در این مسیر وجود ندارد.