خبرگزاری کار ایران

کولیوند خبر داد:

ورود ۹۰۰ خودروی عملیاتی و آمبولانس به ناوگان هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۸۳

رئیس جمعیت هلال احمر از ورود ۹۰۰ خودروی عملیاتی و آمبولانس به ناوگان این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: هفته هلال احمر از فردا آغاز می‌شود و برای هر روز این هفته یک نام در نظر گرفته شده و اقداماتی را انجام‌ می دهیم.

وی ادامه داد: امروز در ساعت ۵ عصر در دریاچه خلیج‌فارس، جشنواره دستاوردهای هلال احمر را داریم‌ هر روز در این محل یک مانور عملیات امدادو نجات دریایی و زمینی اجرا خواهد شد و پویش اهدای خون نیز در این محل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در این برنامه فرهنگ ایثار و فداکاری را ارائه خواهیم داد. در روز چهارشنبه یک همایش بزرگ ملی داریم و رئیس محترم مجلس نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

کولیوند خاطرنشان کرد: هماهنگی صورت گرفته است که برج آزادی و برج میلاد و پل طبیعت به رنگ هلال احمر در بیاید. همچنین تقدیر از خانواده های داوطلبان هلال احمر فردا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور در گلزار مطهر شهدا در روز پنجشنبه از جمله برنامه های ما است یادواره شهدا نیز در اردبیل برگزار خواهد شد و یک برنامه مفصل در شهر قم با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از خانم های داوطلب هلال احمر در حرم حضرت معصومه برگزار می‌شود. یکی از اصلی ترین گروه‌ها که به هلال کمک می کنند زنان هستند و لذا یک روز از هفته هلال برای زنان در نظر گرفته شده است. روز شنبه برنامه ای برای خدمات بهداشت و درمان با مشارکت مردم خواهیم داشت. در این روز مراکزی افتتاح خواهد شد از جمله مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده در این روز افتتاح خواهد شد. همچنین ۴ الی ۵ مرکز در خارج از کشور افتتاح خواهد شد. کاروان های سلامت در قالب گروه‌های جهادی فعالیت بیشتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: درخصوص آموزش و پیشگیری نیز برنامه هایی را در این هفته خواهیم داشت. همچنین درخصوص مباحث بین المللی در این هفته برنامه هایی را خواهیم داشت.

کولیوند خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران باتوجه به برنامه هایی که دارد از جمعیت های برتر در اجلاسیه جهانی صلیب سرخ است.

وی در ادامه گفت: ما هم جلسه شورای عالی را به موقع برگزار کرده ایم و هم جلسات مجامع به موقع و بدون چالش برگزار شده است. در بحث امداد و نجات علیرغم اینکه با حوادث گوناگونی مواجه بودیم توانستیم تا حدودی انبارها را تامین کنیم. درخصوص خودروهای لجستیک شامل خودروهای مداد و آمبولانس در سال ۱۴۰۰ از ۲۴ بالگرد فقط ۱۰ بالگرد فعال داشتیم امروز ۲۳ بالگردفعال بوده و آماده پرواز هستند اگرچه ما همچنان به دنبال تجهیز ناوگان هوایی هستیم ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات از گمرک ترخیص شده و در چند روز آینده وارد ناوگان می شود.در حال انعقاد قرارداد هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو هستیم تا انشالله آبان ماه وارد ناوگان شود. تجهیزات کوهستان تکمیل شده و البته نیاز به تقویت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز