خبرگزاری کار ایران

دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود

دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود
کد خبر : ۱۴۶۶۳۹۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود. فعالیت جهادی و مضاعف و نیز کار ویژه رسانه‌ای در این خصوص ضروری است.

به گزارش ایلنا از دانشگاه فرهنگیان، نشست مجازی برنامه‌های سال جدید با رویکرد تحولی با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رئیسه با مدیران امور پردیس‌های استانی به همراه روسای پردیس‌ها و مراکز در سالن جلسات شهید چمران برگزار شد.

در این نشست ضمن بیان رویکردها و برنامه‌های تحولی دانشگاه در سال جدید در حوزه‌های مختلف، معاونان دانشگاه به تبیین رویکردها و شاخص‌های اجرایی‌سازی آن پرداختند.

«رجبعلی برزویی» رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین با اشاره به رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و اهمیت مسئولان و مقامات کشور به این دانشگاه، این مهم را فرصتی مناسبت و بی‌بدیل برای تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه دانست و بر لزوم برخورداری از این فرصت تاکید کرد.

وی در ادامه به حمایت‌های خوب دولت، رئیس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش از این دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود فعالیت جهادی و مضاعف و نیز کار ویژه رسانه‌ای در این خصوص را ضروری برشمرد و افزود: مدیران استانی باید مسائل دانشگاه را به مطالبه جامعه مبدل کنند.

وی شعار سال دانشگاه فرهنگیان را کیفیت بخشی به دانشگاه عنوان کرد و تصریح کرد: در سال پیش رو این شعار با ۳ رویکرد توسعه کمی و کیفی، استقلال مدیریتی و ارتقا هویتی دنبال می‌شود.

برزویی در ادامه بکارگیری ظرفیت‌های استانی، دریافت امکانات و تسهیلات، پیگیری لازم و استمرار در امور برای رفع موانع و کاستی‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی برای درآمدزایی و منابع اختصاصی، تشکیل تیم اندیشه ورزی به منظور بهره مندی از ظرفیت فکری اعضا و ایده‌پردازی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل شایسته با آموزش و پرورش استان و تاثیرگذاری در مدیریت و سیاست‌گذاری ها، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید مغز متفکر و برنامه ریز در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها باشد.

برزویی در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی پیرامون بهره مندی از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان حوزه، تعامل با کشورهای همسو و همسایه در حوزه تعلیم و تربیت و ارتقا جایگاه دانشگاه در عرصه بین المللی، رتبه‌بندی استان‌ها براساس عملکرد و اختصاص اعتبارات، داشتن فضای بصری شایسته در پردیس‌ها و مراکز، نیاز به مدارس وابسته، ارائه پیشنهادات اجرایی و تحولی از سوی استان‌ها و تاکید بر تفویظ اختیار به استان‌ها و استفاده از ظرفیت آنان پرداخت.

گفتنی است؛ تکالیف تحولی کلان در اسناد بالادستی، نهضت ملی برای آموزش معلمان و فرهنگیان کشور و باز آموزی مستمر آنان، ارتقای نظام آموزشی و برنامه ریزی درسی دانشگاه، پژوهش و فناوری در راستای ماموریت‌های دانشگاه با رویکرد تعلیم و تربیت (اسلامی)، طرح‌های تحولی در حوزه فرهنگی و تربیتی دانشگاه، توسعه و تقویت امکانات سخت افزاری پردیس‌ها و مراکز دانشگاه از طریق ایجاد یک عزم ملی، ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و زیست شبانه روزی دانشجو معلمان، با هدف تربیت معلمین با نشاط، امیدوار به زندگی و رضایتمند، استقرار نظام پایش و تضمین کیفیت در دانشگاه، استقرار و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و خدمات الکترونیک دانشگاه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه و تعاملات بین المللی در حوزه تربیت معلم با کشورهای همسایه و همسو از جمله برنامه‌های تحولی دانشگاه منطبق بر مصوبات شورای عالی، اساسنامه دانشگاه، برنامه مقام عالی وزارت و برنامه توسعه هفتم بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز