فرآیند قراردادهای حوزه حملونقل شهرداری تهران تسهیل میشود
مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران در پنجاه و سومین جلسه شورای هماهنگی معاونان حملونقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه پایتخت از پرداخت ۴۰ درصد اعتبارات سنواتی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به پیمانکاران شهرداری تهران خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان سال پرداخت میشود.
به گزارش ایلنا، مهدی رضاییفر در این جلسه به تبیین مسائل مالی و ذیحسابی پرداخت و ضمن پاسخ به پرسشهای مطروحه از سوی معاونان حملونقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه تهران تاکید کرد: اگر مطالبات پیمانکاران را بهموقع پرداخت کنیم، در انجام مناقصات و اعلام قیمت پیشنهادی، موفقتر خواهیم بود.
وی با اعلام این که برای هر منطقه، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سهمیه برات اختصاص پیدا میکند که قابلیت افزایش دارد، افزود: فرایند صدور «برات کارت» اصلاح و برخی از مراحل آن، حذف شده است تا پیمانکاران بتوانند به موقع برات را تحویل بگیرند.
رضاییفر با بیان این که تزریق نقدینگی به پروژهها به صورت هفتگی انجام میشود و معاونان حملونقل و ترافیک مناطق میتوانند تسهیم نقدینگی را از شهرداران مناطق خود پیگیر باشند تا بتوانند در پایان سال پاسخگوی پیمانکاران باشند، اظهار داشت: تلاش میکنیم تا در سال ۱۴۰۳ برای هزینه نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی هر منطقه، حداقل ۳۰ درصد پرداختی داشته باشیم و آن را از سرجمع اعتبارات سرمایهای تزریق کنیم.
وی با تاکید بر این که به دنبال اخذ مجوز از شهردار محترم تهران هستیم تا در معاملات و ارائه خدماتی که بین مجموعه داخلی شهرداری تهران انجام میشود، نیازی به صدور ضمانتنامه نباشد و فرآیند قراردادها تسریع و تسهیل شود، تصریح کرد: اگر برخی از ممیزین اعلام میکنند که مناطق پیش از تحویل قطعی پروژه و اتمام قرارداد جاری، اجازه انعقاد قرارداد جدید ندارند، تصمیمی سلیقهای بود و مطابق مقررات و بخشنامههای صادره نیست.
رضاییفر با تاکید بر اینکه برای خرید کالاها و خدمات زیر ۱۰۰ میلیون تومان، نیاز به مجوز نیست و این موضوع طی بخشنامهای ابلاغ شده است، گفت: ما به دنبال شفافیت کامل در امور مالی هستیم و همه قراردادها و جریان نقدینگی در سامانه جامع معاملات شهرداری تهران مشخص است.
مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران همچنین با اعلام بسته شدن حسابها در روز دهم اردیبهشت به عنوان آخرین روز مالی و لزوم جذب اعتبارات و ارسال صورتوضعیتها تا آن تاریخ، خاطرنشان کرد: تقویت دفاتر فنی در مناطق، یک ضرورت است و اگر این دفاتر از نظر نیروی انسانی ماهر تقویت شوند، نظارت و رسیدگیهای مالی دقیقتر انجام میشود.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران در جلسه معاونان حملونقل و ترافیک مناطق و تبیین موضوعات مالی و پاسخگویی به پرسشها و ابهامات مطروحه در این جلسه گفت: امیدواریم اقدامات و برنامههای عملیاتی و زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همراهی و همکاری اداره کل امور مالی، تسریع و تسهیل شده و با برداشته شدن برخی موانع موجود، فرآیندهای طولانی کوتاه شود.
براساس اعلام روابطعمومی و امور بینالملل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی گلشنی با تاکید بر اهمیت جذب افراد متخصص و صاحبنظر در حوزه حملونقل و ترافیک و پرداخت حقوق و مزایای این نیروها متناسب با نوع خدمت و عملکردشان و ضرورت اصلاح چارت معاونتهای حمل و نقل و ترافیک مناطق و تعریف برخی جایگاههای جدید مورد نیاز در آن، ابراز امیدواری کرد که کارآیی سامانه جامع معاملات شهرداری تهران ارتقا یابد و فرآیندهای مربوط به مناقصات و معاملات، تسریع و تسهیل شود.