با تصویب شورای شهر؛
نرخ بلیت متروی تهران - پرند اعلام شد
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه دوره ششم شورا نرخ بلیط مسیر مترو تهران-پرند را اعلام کرد.
به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی نرخگذاری بلیط مترو تهران- پرند با بیان این که این لایحه بر مبنای چند موقعیت پیشنهاد می شود، اظهار داشت: لایحه مورد نظر بر اساس نرخهای سایر وسایل حملونقل عمومی، سایر خطوط مترو شامل هشتگرد، تهران - کرج و خطوط داخلی و براساس پیشنهاد شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان این که به شهرداری تهران و شرکت بهرهبرداری مترو اجازه داده می شود تا زمان انتخاب بهرهبردار مسیر مترو تهران - پرند، حد فاصل متروی ایستگاه شهر آفتاب تا پرند نسبت به بهرهبرداری اقدام کنند، یادآور شد: قیمت بلیت متروی پرند تا پایان سال جاری برابر نرخ فرودگاه امام (ره) به ازای هر سفر با کارت بلیت الکترونیک ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان و بلیت تکسفره ۱۵ هزار تومان تعیین شده که در واقع نرخ بلیط فرودگاه امام است.
تشکری هاشمی تاکید کرد: شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد با دولت برای هزینه نگهداشت، خدمات و نرخ بلیت اقدام کند و شرکت مترو موظف است گزارش بهای خدمات تمامشده را به صورت ۶ ماهه به شورا ارائه دهد.
سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا نیز در این جلسه گفت: یکی از سوالات مردم این است که چرا قیمت بلیت متروی تهران - پرند با نرخ بلیت متروی تهران - کرج متفاوت است؟ ما قیمت فرودگاه امام (ره) را برای این مسیر در نظر گرفتهایم که برخی افراد برای سفرهای خارجی از آن استفاده میکنند، اما امروز مردم عادی میتوانند با مترو از شهر پرند به تهران سفر کنند.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: قیمت بلیت متروی تهران - پرند قرار بود ۲۰ هزار تومان باشد، اما تصمیم گرفتیم تا پایان سال رقم بر اساس نرخ بلیت فرودگاه امام (ره) باشد. برای مترو تهران- کرج نیز باید تصمیم درستی گرفته شود تا با نرخ سایر وسایل حملونقل عمومی هم تراز باشد و تفاوت چندانی نداشته باشد.
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان این که آمار روزانه سفر با متروی تهران - پرند چهار هزار نفر پیشبینی شده و بحثهای مفصلی برای نرخگذاری بلیت انجام شده است، یادآور شد: قیمت بلیت متروی تهران - کرج نیز باید اصلاح شود.
وی با تاکید بر این که انعقاد قرارداد با دولت زمانبر است و باید این اجازه به شرکت بهرهبرداری مترو داده شود تا مسیر را اداره کنیم، تصریح کرد: نمیتوان خط را تعطیل کرد؛ لذا باید حداکثر تا پایان امسال، شرکت بهرهبرداری خط را اداره و هزینهها را تامین کند تا انعقاد قرارداد محقق شود و دولت هزینهها را بپردازد. باید در نامهنگاریهای شهرداری با دولت، مدت کوتاه تا پایان سال لحاظ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه پیشنهاد کرد که شهرداری مکلف شود بلافاصله پس از تصویب این لایحه نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کند و تا پایان سال، رفع نواقص و انعقاد قرارداد را به نتیجه برساند که این پیشنهاد با حداکثر آرای موافق به تصویب اعضای شورا رسید.
براساس گزارش پایگاه خبری شهر، در نهایت نیز قیمت بلیت متروی تهران - کرج با کارت بلیت الکترونیک ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان و با بلیت تکسفره ۱۵ هزار تومان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.