خبرگزاری کار ایران

میز «امید و نشاط اجتماعی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی می شود

میز «امید و نشاط اجتماعی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی می شود
کد خبر : ۱۴۱۸۹۶۱

در نشست بررسی زمینه های همکاری ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، راه اندازی میز «امید و نشاط اجتماعی» و مشارکت در میز «ساماندهی مسائل جنسی جوانان و خانواده» به این موسسه واگذار شد.

 

به گزارش ایلنا، حاجیلوئی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ، اظهار کرد: سیاستگذاری دقیق و موفقیت در اجرایی سازی آن بدون در نظرگرفتن پشتوانه علمی اعم از دانشگاهی و حوزوی میسّر نخواهد بود، لذا تعیین الگوی همکاری با موسسات و پژوهشکده ها که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، برای ما لازم و ضروری است.

وی ضمن بیان رویکردهای مختلف موجود و برآمده از آموزه‌های اسلامی در مسائل اجتماعی افزود: ما در برخی مسائل از جمله بحث سلامت اجتماعی، تنظیم میل و رفتار جنسی و سامان‌دهی آن در سطح خانواده و جامعه نیازمند مشارکت فعال مراکز علمی و پژوهشی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی معاون پژوهشی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی این موسسه عنوان کرد: این موسسه آمادگی دارد تا با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و اعضای هیئت علمی در میزهای تخصصی ستاد فرهنگی و اجتماعی همکاری کند.

پسندیده رئیس پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی دارالحدیث نیز ضمن اشاره به راهبرد خویشتنداری جنسی از دیدگاه اسلام اظهار داشت: دو مؤلفه «توانمندی خویشتنداری جنسی» و «تنظیم اجتماعی رفتار جنسی» در اسلام دارای اهمیت بسیاری است و دوران بلوغ را مقطعی حساس و اثرگذار در این امر به شمار آورد.

وی افزود: در همین راستا کتاب «الگوی تنظیم رفتار جنسی با رویکرد اسلامی» اثری از حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی توسط موسسه دارالحدیث به چاپ رسیده است و می تواند گامی موثر در راستای عملیاتی شدن سبک زندگی مبتنی بر عفاف باشد.

براساس گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این نشست مقرر شد میز تخصصی «امید و نشاط اجتماعی» ستاد فرهنگی و اجتماعی توسط پژوهشکده اخلاق و روانشناسی موسسه دارالحدیث راه انداری شود و همچنین موسسه دارالحدیث در جهت پیشبرد اهداف میز تخصصی «سامان‌دهی مسائل جنسی جوانان و خانواده» نیز مشارکت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز