خبرگزاری کار ایران

یازدهمین نشست مشترک همکاری ایران و کره جنوبی با حضور دانشگاهیان و محققان دو کشور برگزار شد

یازدهمین نشست مشترک همکاری ایران و کره جنوبی با حضور دانشگاهیان و محققان دو کشور برگزار شد
کد خبر : ۱۳۹۲۵۱۹

زمینه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و مقایسه اکوسیستم کارآفرینی در ایران و کره، در جریان یازدهمین نشست مشترک همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی در چارچوب گسترش دیپلماسی علمی و دیپلماسی عمومی دو کشور که با حضور دانشگاهیان و محققان دو کشور برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید مصطفی رضوی، رئیس پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران و رئیس انجمن کارآفرینی ایران در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی که روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این نشست‌ها به توسعه همکاری‌های پژوهشی بین ایران و کره منجر شود، گفت: در این نشست‌های مشترک در زمینه‌هایی مانند انرژی، کسب‌وکارهای کوچک، توسعه همکاری‌های تجاری و نظام‌های حقوقی ایران و کره گفتگو داشته‌ایم. 

رضوی، سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی را در چارچوب دیپلماسی علمی و دیپلماسی عمومی دو کشور دانست و افزود: انتظار داریم تحقیقات عمیق‌تری در زمینه مسائل مربوط به ارتباطات ایران و کره انجام شود تا راهکارهای گشایش بیشتر در روابط دو کشور شناسایی شود. 

بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و ظرفیت‌های آن و مقایسه اکوسیستم کارآفرینی در ایران و کره از محورهای اصلی یازدهمین نشست مشترک همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی بود که علاوه بر سفیر کره جنوبی در ایران، مسئولین اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و مؤسسه علمی اکو نیز در آن حضور داشتند و در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. 

رضا محمدکاظمی، دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دبیر انجمن علمی کارآفرینی ایران نیز در این نشست بر ضرورت سازوکارهای کاربردی جهت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و کره با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و تاجران کره‌ای به جای تمرکز بر کسب‌وکارهای بزرگ مانند حوزه‌های نفت و گاز، به سمت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مانند گردشگری، ورزشی، خدماتی و علمی سوق پیدا کنند تا از محدودیت‌های تحریم‌ها به دور باشند. 

هاشم آقازاده رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران نیز در این نشست به بیان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پرداخت و آمادگی این دانشکده به منظور بحث‌های مطالعاتی و اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاران کره‌ای را مطرح نمود. 

در این دیدار توافق شد که دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی با موضوع «جهانگردی» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران در استان گیلان برگزار شود. 

یازدهمین نشست بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره، با حضور سفیر کره جنوبی در ایران، مسئولین اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و مؤسسه علمی اکو در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. 

لی گواینگ یونگ، رئیس مرکز مطالعات بین المللی KIEP نیز در این نشست به تاریخچه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین ایران و کره از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ اشاره کرد و به ایجاد فرصت‌های جدید همکاری بین دو دولت به خصوص در حوزه‌های صنایع غذایی، انرژی و گردشگری تاکید کرد. 

کمیل طیبی از مؤسسه علمی اکو نیز به اهمیت نوآوری، تحول، توسعه اجتماعی و اقتصادی در سایه عملکرد یکپارچه تاکید کرد و برای کشف فرصت‌های جدید و تجربه‌های نو برای شکوفایی پتانسیل موجود در اقتصاد دیجیتالی ابراز امیدواری نمود. 

در پایان این نشست، یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران به موضوع همکاری میان کارآفرینان ایرانی و کره‌ای تاکید کرد و گفت: کره جنوبی واردکننده ۹۸ درصد انرژی است و ایران به خاطر ذخایر غنی انرژی برای ما اهمیت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز