وزیر آموزش و پرورش:
آماده اجرای پیشنهاد برگزاری المپیاد ملی هستهای هستیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: سن در پایه گذاری توسعه مهم است و هرچه در سن پایین تر اتفاق بیفتد، فراگیرتر خواهد بود؛ فراگیری امری نیمه آگاهانه و پایدار است و وقتی در سن پایین رخ میدهد، جزو زیست فرد می شود. اگر سن فرد بالاتر برود فراموشی در فرد رخ می دهد و عوامل بیرونی در یادگیری او اثرگذار است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، "رضامراد صحرایی " وزیر آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی "من فناوری هستهای هستم" گفت: برای رسیدن به کشوری قوی از هر حیث؛ داشتن آموزش و پرورش قوی تنها راه آن است و این راه از مدرسه میگذرد. در همه کشورها آموزش و پرورش راه توسعه شناخته میشود و روح آموزش و پرورش معلمان هستند و مدرسه بستر رسیدن به این اهداف است. در سند تحول بنیادین چند موضوع جان سند است و یکی از آنها نظم و نظام است. تحول در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر سازگار و تمام گونه کار کردن همه ارکان آموزش و پرورش.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام سند تحول در جستجوی ایرانی سربلند است و امیدواری را مورد تاکید قرار میدهد. هویت و حرکت از دیگر ویژگی های مورد تاکید سند تحول بنیادین محسوب میشود. سند به دنبال تربیت فردی است که به حیات طیبه برسد و مومن باشد و رابطه فطرت گونه با خدا، خلق و محیط برقرار کند. این رویدادهایی که امروز شاهدش هستیم، همان اقدامات تحولی است که سند به دنبال آن است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیتی وجود دارد و یکی از آن ساحتها، ساحت تربیت فناورانه است که در شاخصه توسعه انسانی اهمیت دارد.
صحرایی بیان کرد: سن در پایه گذاری توسعه مهم است و هرچه در سن پایین تر اتفاق بیفتد، فراگیرتر خواهد بود؛ فراگیری امری نیمه آگاهانه و پایدار است و وقتی در سن پایین رخ میدهد، جزو زیست فرد می شود. اگر سن فرد بالاتر برود فراموشی در فرد رخ می دهد و عوامل بیرونی در یادگیری او اثرگذار است. در سن پایین انگیزه درونی بیشتر است و موجب پیشرفت های عالی می شود.
وزیر ادامه داد: ما در خیلی از موضوعات و مباحث از سایر کشورهای دنیا بالاتر هستیم اما در سرجمع اینطور نیست چراکه خیلی کارهای تحولی را در سن پایین شروع نکردیم.
وزیر افزود: آماده اجرای پیشنهاد برگزاری المپیاد ملی هسته ای هستیم. در سمپاد بسیاری از اقدامات این چنینی دنبال می شود. کارسوقی در سمپاد راه افتاد که به نمایش آثار دانش آموزان پرداخت. حدود ۲ هزار و ۴۰۰ اثر سال قبل در کارسوقها شرکت کردند و ما هم باید دستاوردهای هستهای را وارد کتابهای درسی کنیم و کاربردهای این دانش در مدارس و خانوادهها تبیین شود و بدانیم جرا حاضریم برای فناوری هستهای اینقدر هزینه کنیم؟ اگر انرژی هستهای نداشتیم در پزشکی و کشاورزی این جایگاه امروز را هم نداشتیم و در آینده پرچالش، دستیابی به این علوم و فنون تضمین کننده موفقیت ماست.