خبرگزاری کار ایران

تدوین طرح تولید ۱۰ میلیون نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری

تدوین طرح تولید ۱۰ میلیون نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری
کد خبر : ۱۳۶۶۴۶۲

طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری طی نیمه دوم امسال در ۱۰ استان کشور تدوین و برای تایید و بازبینی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: این طرح با عنوان «طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری» با هدف نقش‌آفرینی زنان در حفاظت از زمین و منابع طبیعی در راستای مشارکت آنان در کاشت یک میلیارد درخت و همچنین اشتغالزایی از سوی این دفتر تهیه شده است.

مریم طهماسبی افزود: در قالب این طرح، زنان روستایی و عشایری آموزش‌های مهارتی و تخصصی برای تولید نهال‌های جنگلی را خواهند دید، ضمن آن که نهاده‌ها و ادوات اولیه برای تولید نهال‌های جنگلی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در قالب این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم که نهال‌های تولیدشده توسط زنان روستایی و عشایری توسط بخش خصوصی یا دولتی که متولی کاشت هستند، خریداری و در عرصه‌های مورد نظر کشت شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشورتی که با مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام داده‌ایم، قرار شده است روی تولید گونه‌های جنگلی و بومی، مقاوم به کم‌آبی، سریع‌الرشد و سازگار با مناطق کار شود.

وی با بیان این که این طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری، یکم خرداد امسال برای بازبینی و موافقت نهایی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح با تایید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

طهماسبی اعتبار مورد نیاز این طرح برای آموزش‌های مهارتی زنان روستایی و عشایری و تامین نهاده‌های و ادوات اولیه تولید و کاشت نهال‌های جنگلی را حدود ۱.۹ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی در پایان گفت: طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی در صورت تایید نهایی در ۱۰ استان کشور شامل آذربایجان غربی، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، یزد و هرمزگان و گلستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز