خبرگزاری کار ایران

کشف ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد ماه/هیچ سؤال امتحان نهایی لو نرفته است

کشف ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد ماه/هیچ سؤال امتحان نهایی لو نرفته است
کد خبر : ۱۳۶۴۹۴۸

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از کشف و برخورد با ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد ماه خبرداد و اظهار کرد: این موارد تقلب و تخلف شامل همراه داشتن جزوه، یادداشت، بی‌نظمی در جلسه و همراه داشتن وسایل الکترونیکی است؛ در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع نظارتی نیز این پرونده‌ها ارجاع داده شده است.

به گزارش ایلنا، محسن زارعی در تور رسانه‌ای با خبرنگان که به منظور بازدید از فرایندهای تهیه و ارسال سوالات آزمون نهایی و در منطقه شهریار تهران برگزار شد، اظهار کرد: دریافت رمز، فایل سوال، چاپ و تکثیر آن‌ها از جمله کارهای پر استرس است و مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است. همچنین انتظارات، وظیفه ما را دوچندان می‌کند تا در برگزاری امتحانات دقت و امانتداری لازم را داشته باشیم. همکاران در حوزه تصحیح حتی در روزهای تعطیل نیز فعال هستند و این نشان از تلاش همه جانبه آن‌ها دارد چرا که باید تا نیمه تیر امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان را به سازمان سنجش ارسال کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات نهایی به این شیوه دستاوردهایی برای آموزش و پرورش دارد و از آن به عنوان فرصت طلایی یاد می‌کنیم. در واقع برگزاری آزمون‌های نهایی و تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور یک نقطه تحول است که منجر به بازگشت آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود خواهد شد و توجه دانش‌آموز، مدرسه و معلم به کتاب درسی معطوف خواهد بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه مرجع امتحانات باید کتاب درسی باشد، گفت: در دوره جدید مرجعیت آزمون به کتاب بازگشته است و جزوه و نمونه سوال به عنوان منبع اصلی معرفی نمی‌شود. تمام دغدغه آموزش و پرورش این است که طراحی سوالات براساس کتاب درسی انجام شود و پس از آن نیز از آزمون‌ها صیانت کنیم.

زارعی با اشاره به یکی از دغدغه‌های اولیای دانش‌آموزان مبنی بر تمام نشدن محتوای کتاب در ایام سال تحصیلی، عنوان کرد: این دغدغه نیز نوعی فرصت است، فرصتی برای اینکه اولیا و آموزش و پرورش دست به دست هم دهند تا مدارس تعطیل نشود و کتاب درسی به حاشیه نرود.

وی از برخورد با۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خبر داد و تصریح کرد: این موارد تقلب و تخلف شامل همراه داشتن جزوه، یادداشت، بی‌نظمی در جلسه و همراه داشتن وسایل الکترونیکی است؛ در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع نظارتی نیز این پرونده‌ها ارجاع داده شده است.

زارعی خاطر نشان کرد: انتشار سوالات بعد از برگزاری آزمون به معنای لو رفتن سوال نیست،‌ لذا هیچ سؤال امتحان نهایی لو نرفته است و آنچه در حوزه امتحان نهایی القا می‌شود بسیار با واقعیت متفاوت است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته تحلیل آزمون‌ها در دستور کار قرار گرفته است، یادآورشد: امسال با همکاری معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، مجددا این اقدام انجام خواهد شد و نتیجه بررسی‌ها پس از اتمام امتحانات اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زارعی با بیان اینکه امکان ترمیم نمره فقط یکبار وجود دارد، گفت: امسال ۹۱۱ هزار و۹۸۰ شرکت کننده در امتحانات نهایی شرکت کردند که ۵۸۰ هزار نفر، دانش‌آموز هستند و مابقی افراد بزرگسال برای ایجاد سابقه و داوطلبان ترمیم نمره هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز