معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:
آغاز مطالعات طرح کنارگذر ۵۲ کیلومتری شمال تهران/ اتوبوسهای برقی به تدریج جایگزین اتوبوسهای دیزلی و گازوییلی میشوند

معاون شهردار تهران در سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداریهای مناطق ۲۲ گانه پایتخت، ضمن اعلام اهم برنامههای بلندمدت حمل و نقلی مدیریت شهری از آغاز مطالعات طرح کنارگذر ۵۲ کیلومتری شمال تهران و جایگزینی تدریجی اتوبوسهای برقی به جای اتوبوسهای دیزلی و گازوییلی خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با تشریح تعدادی از برنامههای بلندمدت و میانمدت این معاونت گفت: بزرگترین مشکل ترافیک شمال تهران، مربوط به محدودیت دسترسی از طریق معابر بزرگراهی و شریانی به شمال شهر است که منجر به تردد خودروها از محلههای این محدود و بار سنگین ترافیک در این محلهها میشود.
وی با اعلام اینکه در راستای تحقق طرح شبکه توزیع بزرگراهی پایتخت، قرار است کنارگذر شمال تهران به طول ۵۲ کیلومتر اجرا شود، تأکید کرد: با اجرای این پروژه، تمام بزرگراههای شمال به جنوب طی یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله متصل میشوند و به این ترتیب، دسترسی شهروندان از شمالشرق به شمالغرب (کنارگذر شمالی کرج) تسریع و تسهیل شده و از بار ترافیکی جنوب شهر کاسته میشود.
بهرامی در بخش پایانی سخنان خود در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق از خرید اتوبوسهای جدید، خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس با تولیدکننده داخلی که قرار است هزار دستگاه آن تا پایان سال جاری و مابقی آن در نیمه نخست سال آینده تحویل داده شود؛ تلاش میکنیم تا اتوبوسهای برقی به تدریج جایگزین اتوبوسهای دیزلی و گازوبیلی شوند.
عناصر ترافیکی مازاد از سطح شهر جمعآوری میشوند
در این نشست، سید حسین حسینینژاد، مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن ارائه چکیدهای از برنامههای این اداره کل در سال ۱۴۰۲، بر لزوم جمعآوری عناصر ترافیکی مازاد در سطح شهر، تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا شهر را از عناصر زائد بصری نجات دهیم که بخشی از آنها به حوزه حمل و نقل و ترافیک مربوط است.
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران هم در این جلسه بر لزوم توسعه پیادهراهها درسطح شهر، تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا تهران بیش از گذشته به سمت تبدیل شدن به یک شهر انسانمحور حرکت کند و به همین دلیل، در تعیین اولویتهای حوزه حمل و نقل در سال ۱۴۰۲، موضوع توسعه پیادهراههای سطح شهر مورد توجه بیشتری گرفته است.
گفتنی است در این جلسه، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز ضمن ارائه مسائل و مشکلات موجود، برنامههای منطقه خود در حوزه حمل و نقل و ترافیک را اعلام کردند.