خبرگزاری کار ایران

وضعیت حفاظتی جنگل‌های هیرکانی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۶۱

در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و جمعی از مدیران این سازمان، وضعیت حفاظت از جنگل‌های هیرکانی و چالش‌های موجود در آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت حفاظتی جنگل‌های شمال، حفاظت از جنگل‌ها را از مهمترین اولویت‌های سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور برشمرد و گفت: جنگل‌های هیرکانی گنجینه ارزشمند کشور محسوب می‌شود که در دنیا بی‌نظیر است و امروز بر اثر تغییرات اقلیمی  و عوامل انسانی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده است.

وی افزود: برای کاهش عوامل تخریب در جنگل‌های هیرکانی، ابتدا نیازمند شناسایی این عوامل هستیم تا بتوانیم مشکلات دامن‌گیر این جنگل‌ها را حل کنیم. 

در این جلسه سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور نیز با ارائه گزارشی از وضعیت نیروهای حفاظتی جنگل‌های هیرکانی به کمبود نیروهای این یگان برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای اساسی سازمان منابع طبیعی هوشمندسازی حفاظت است و در این راستا، فناوری‌های نوین نظیر پهباد، بی‌سیم و دوربین‌های حفاظتی به کمک ماموران جنگلبانی آمده‌اند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز